הרשות לניירות ערך העבירה את תיק 'יוטרייד' לפרקליטות

ברשות אומרים כי נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום כנגד החשוד המרכזי בפרשה אביב טלמור ומעורבים נוספים בחברת יוטרייד שגייסה ממאות אנשים כ-27 מיליון שקל "תוך הטעיית המשקיעים וזיופים חמורים"

אילוסטרציה. צילום: Billion Photos | שאטרסטוק

'יוטרייד', החברה שפרסמה ללא הרף בחלק מהעיתונים החרדיים, כבר מזמן לא איתנו. הבוקר (ד) הודיעה הרשות לניירות ערך כי תיק החקירה נגד החברה ובעליה, אביב טלמור, יועבר לפרקליטות לצורך בחינת הגשת כתבי אישום כנגד המעורבים בפרשה.

ברשות אומרים כי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ערכה חקירה מאומצת ומורכבת שלוותה על ידי מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב. מממצאי החקירה עולה כי נמצאה תשתית ראייתית מספקת למעורבותם של טלמור ומעורבים נוספים לביצוע עבירות על חוק ניירות ערך וחוק העונשין, ובכלל זה קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, הלבנת הון, ניהול תיקי השקעות ללא רישיון, אי קיום דרישות רשות ניירות ערך, ושיבוש מהלכי משפט.

"מדובר בתיק חמור, מורכב ומרובה חשודים אשר על פי ממצאי החקירה פעלו בתחכום רב תוך הסוואת הפעילות התרמיתית הענפה אשר נמשכה על פני מספר שנים ופגעה באופן חמור במאות לקוחות, בארץ ובעולם, וכל זאת על מנת לגרוף כספים לשימושים שונים. התיק כולל חומר ראיות רב ובמהלכו נגבו עדויות רבות ממעורבים ועדים, בוצעו חיפושים רבים ונאספו ראיות משמעותיות התומכות בחשדות המיוחסים למעורבים השונים".

מממצאי החקירה עולה כי בין השנים תשע"ב לתשע"ה, גייסה יוטרייד בישראל כ-27 מיליון דולר מ-604 לקוחות. ברשות אומרים כי גיוס כספים נרחב זה התבצע תוך הטעיית המשקיעים באמצעות מצגים שקריים, זיופים ושימוש במערך גיוס ושיווק אגרסיבי ומניפולטיבי. עוד עלה מממצאי החקירה כי יוטרייד בצעה פעילות של ניהול תיקי השקעות, שיווק השקעות וייעוץ השקעות ללא רישיון וללא יידוע הציבור ורשות ניירות ערך שכך היא פועלת.

ברשות הוסיפו ואמרו כי על פי ממצאי החקירה, השתמש טלמור בעשרות מיליוני שקלים מכספי הלקוחות למטרות אישיות לרבות לעסקיו האחרים ובכלל זה תוך שימוש באנשי קש. בנוסף, כך לדברי הרשות, פעלו טלמור יחד עם מנהלים ועובדים בחברה באופן מתוחכם ומכוון, במטרה לשבש הליכי חקירה ולהעלים ראיות מהותיות כנגדם לאחר תחילת החקירה הגלויה.

חשוב להבהיר כי כל האמור הן מסקנות הרשות החוקרת בלבד, וכי הפרקליטות היא זו שבסמכותה להחליט על המשך הטיפול בתיק לרבות הגשת כתב אישום.

כתיבת תגובה