הרשת סוערת: "לא נסכים שתצמח פה עוד תופעת בית שמש"

בעקבות ההפגנה נגד משפחת איפרגן בהר יונה והפשקוויל שהופץ נגד אם המשפחה, החלה הרשת החברתית לסעור ותושבים פונים לראש העיר שיפסיק לעודד הגירה חרדית לנצרת עילית

נצרת עילית. בקרוב עיר חרדית? צילום: נתי שוחט | פלאש 90

ההפגנה ביום חמישי נגד משפחת איפרגן והפשקוויל שהופץ נגדה היום (ב), מסעירים את הרשת החברתית וגורמת לתסיסה של תושבי נצרת עילית נגד הציבור החרדי, תופעה שלא הייתה מוכרת עד כה.

בפוסט שפורסם היום בפייסבוק כותבת אחת התושבות לראש העיר, רונן פלוט: "בבקשה הסבר לי, הוקמה שכונה חרדית ליד עין מאהל. בשכונה זו כבר שלושה מקרים של התנגדותם של התושבים החדשים לכניסתם של תושבים דתיים וותיקים, כמו המקרה של מיכאל איפרגן, שבטח כבר הגיע לאוזניך".

היא ממשיכה וכותבת בפוסט: "נצרת עילית היא עיר מעורבת, ואנחנו מרוויחים מכך: יש תחבורה בשבת, מקומות בילוי וקניות פתוחים בכל יום ואנחנו לא צריכים לצאת להפגנות ומחאות נגד הכפייה הדתית. אולם לאחרונה הגיעו תושבים חדשים המאיימים לשבור את צביונה של העיר. מדוע אנו זקוקים לכוח חרדי קיצוני בעירנו? האם זו אסטרטגיה להילחם בתושבים הערבים שמסביבנו? האם זה הפתרון היחיד למה שקרוי "ייהוד הגליל"?

"אנחנו כתושבי העיר לא נסכים שתצמח פה עוד תופעת בית שמש, ונצא לרחובות נגד כפייה דתית בשכונות או במערכת החינוך [כן, הדתה מתרחשת גם כאן, אם כי עדיין בזעיר אנפין]".

והיא מסיימת את הפוסט, "אתה אדם של מילה, של כבוד ושל מעשה – אנא, אל תתן לגורמים הקיצוניים להשפיע על כל מה שאתה בונה ועושה כאן עבורנו. אנחנו רוצים להישאר בעיר הזו ולעזור לך לקדם אותה, לפתח אותה ולהחזיר אלינו תושבים עובדים, משלמי מיסים ולא פרזיטים שיחיו על חשבוננו".

תושבת אחרת כתבה בעקבות המקרה לראש העיר: "עירנו מתגאה על היותה עיר שתושביה מעורבים מכל קצות הקשת. אנא פעל שאכן היא תישאר כזו. מאז בחירתך כראש עיר, פעלת רבות לשיקומה ועל פי התכניות שאתה מציג נראה שבכוונתך להפוך אותה לפנינה מיוחדת שרבים יישאו אליה עיניהם. בבקשה מגר את התופעה של הדתה וכפייה דתית כל עוד היא בחיתוליה. אל תתן לתופעה להתפשט על מנת שמאמציך להשיב לעיר תושבים שעזבו לא יעלו בתוהו".

אז עם מישהו חשב שמדובר בפרשה פנים חרדית, הוא מיהר לגלות עד כמה היחס השלילי הזה משפיע לרעה על היחסים המורכבים בין הציבור החרדי לתושביה החילונים של נצרת עילית. מתווך בעיר סיפר לביזנעס כי דירות רבות בפרויקט החרדי אינן מאוכלסות. "עושה רושם שהמקום לא מתרומם ואין ביקוש לדירות שכורות במקום". נזכיר עוד כי רבה הראשי של נצרת עילית הוא הגר"י הרצל הנמנה על קהילת חסידי חב"ד הוותיקה בעיר שהשכילה לשמור על יחסים טובים עם תושבי העיר במשך עשרות שנים.

כתיבת תגובה