השר ישראל כ"ץ: "מחכה להתנצלות על מה שנכתב עלי בעבר"

שר התחבורה ישראל כ"ץ התייצב היום בוועדת הכלכלה של הכנסת, והתייחס לפרויקטים של המשרד בראשו הוא עומד. "לא מתרגש מבעלי עניין ומבעלי העט", אמר ומנה את רשימת הישגיו המרשימה

השר ישראל כץ. צילום: אלכס קולומויסקי | פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות חבר-הכנסת איתן כבל מ'העבודה', דנה כעת בבקשת משרד התחבורה להמיר כ-1,700 רישיונות למוניות שירות, שאינם פעילים, להפעלת מוניות "ספיישל". בישראל 2,400 רישיונות להפעלת מוניות שירות, אך רק 700 מהם מנוצלים. כל רישיון כזה עולה 200 אלף שקלים ויותר.

בקשת משרד התחבורה לאפשר ולהמיר אותם עשויה לגרום להפסד לקופת המדינה, כיוון שמידי שנה נרכשים לפחות 800 רישיונות למוניות "ספיישל". ההטבה, אם כן, עומדת על מאות מיליוני שקלים – ובעלי הרישיונות של מוניות השירות יוכלו למכור את הרישיונות לנהגים שיבקשו לרכוש רישיון למונית "ספיישל" במחיר זול יותר.

ובתוך כך, שר התחבורה ישראל כ"ץ התייצב בישיבת ועדת הכלכלה של הכנסת ואמר: "אני לא מתרגש מבעלי עניין ולא מבעלי העט. אני אעשה מה שטוב לאזרחי מדינת ישראל , תוך התייחסות בכבוד לעוסקים בענף המוניות  שעובדים קשה לפרנסתם, ומתן אפשרות לתחרות הוגנת. המטרה המשותפת היא: לייצר שיפור והסדרה של ענף מוניות השרות בישראל, שהוא שרות משלים חשוב לתחבורה הציבורית הכללית, שנמצאת בהתפתחות חסרת תקדים".

הוא התייחס לביקורת הרבה שמופנית נגדו – בעיקר בנוגע לפרויקטים עתידניים או לבעיית הקטל בכבישים – והוסיף: "עוד לא קיבלתי התנצלות על כל הלהג שנשפך על תוכניותי בעבר, שהתממשו אחת לאחת בניגוד לדעתם המלומדת של רוב הכותבים והמומחים", טען – וציין כמה מהישגיו: "מהפכת הכבישים ורפורמת התשתיות בכל רחבי המדינה, כולל בפריפריות; רפורמת התחזוקה והשרות ברכבת ישראל, סלילת הרכבות בגליל ובנגב – שעמוסות בנוסעים ומביאות לתנופה כלכלית-חברתית אדירה באזורי הפריפריה – מול התחזיות השחורות שאיש לא ייסע בהן; הרכבת המהירה לירושלים שהייתה תקועה במשך שנים, הרכבת הקלה בת״א וגוש דן, הקמת שני נמלי ים חדשים בחיפה ובאשדוד – מול התנגדות וועדים ורבי כוח ומקושרים פוליטית, רפורמת השמיים הפתוחים מול לחצים ושביתות, שהובילה לירידת מחירים והרחבת יעדים ועוד".

כתיבת תגובה