התאגדות? מאות מעובדי סודה-סטרים נטשו את ההסתדרות

ההסתדרות טוענת כי הנהלת סודה סטרים פוגעת בהתאגדות העובדים ותובעת ממנה שלושה מיליוני שקלים, אך רבים מקרב עובדי החברה כלל לא מעוניינים בפטרונות שלה. מאות מהם ביטלו את חברותם בהסתדרות

מכשיר סודה סטרים. צילום: Christopher Gardiner | שאטרסטוק

מלחמתה של ההסתדרות ב'סודה סטרים' עומד ככל הנראה בפני מפנה. לאחר שההסתדרות תבעה את הנהלת החברה בשלושה מיליוני שקלים על מה שהיא כינתה "פגיעה בהתאגדות" העובדים, מתברר שהעובדים לא בדיוק איתה.

בשבוע שעבר בחרו מאות מעובדי החברה לבטל את חברותם בהסתדרות. ברקע הדברים מאבק מיליטנטי של ועד העובדים בחברה שמעסיקה נכון להיום כ-1,200 עובדים שחמש מאות מהם חתמו על טפסי הצטרפות להסתדרות.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

חוקת העבודה קובעת כי די בשליש מהעובדים במקום עבודה, על מנת שההסתדרות (ולא משנה איזו) תייצג את כלל עובדי החברה. כאמור, ההסתדרות מנהלת מאבק ארוך עם הנהלת החברה ומאשימה אותה בגרירת רגליים, בחוסר התקדמות במו"מ להסכם קיבוצי ובפגיעה בהתאגדות.

ב"דאגתה" הרבה לעובדים חסמו עובדים בהוראת הוועד משאית מזון שנועדה לעובדי המפעל הממוקם במועצה האזורית בני שמעון שבנגב. בתגובה שכרה ההנהלה מסוק על מנת להוריד את המזון בחצר המפעל. ראשי מועצות בנגב כתבו לאחרונה מכתב קשה במיוחד להנהלת ההסתדרות בו קבלו על דרך המאבק.

במכתב עליו חתומים ראש עיריית להבים, ראש עיריית רהט וראש המועצה האזורית בני שמעון, נכתב בין היתר: "לא נסכים לאפשר לאינטרסים פוליטיים להשפיע על חיינו בנגב ולרמוס ברגל גסה עבודה של שנים ליצירת קהילה משותפת…".

תגובה אחת ל: "התאגדות? מאות מעובדי סודה-סטרים נטשו את ההסתדרות"

  1. נו באמת מה חדש כאן?!
    מי מאמין לההסתדרות ולנסינקורן?!

כתיבת תגובה