התובעת הכללית ביקרה את הנשיא ופוטרה תוך שעות ספורות

סאלי ייטס שכיהנה כסגנית התובעת הכללית של ממשל אובמה, מונתה במינוי זמני לתובעת הכללית בממשל טראמפ. היא פוטרה בעקבות ביקורת שמתחה על הצו שאוסר על כניסת אזרחים משבע מדינות "בעייתיות"

מתקפל? דונלד טראמפ | צילום: Andrew Cline, שאטרסטוק

לטובת האזרחים בנימין נתניהו ואיילת שקד, ידיעה זו היא דוגמא למשילות. הנשיא החדש של ארצות הברית, דונלד טראמפ, לא חיכה זמן רב. שעות ספורות לאחר שהתובעת הכללית בוושינגטון כתבה לעובדי משרד המשפטים שהצו שהוציא הנשיא לאיסור כניסתם של אזרחי שבע מדינות מוסלמיות לארצות הברית, אינו חוקי וכי אין לאוכפו, הודיע הנשיא על פיטוריה.

כך מנהלים מדינה. כמה חבל שנבחרי הציבור שלנו ממשיכים להתכופף בפני עריצות הבג"ץ ואינם מגדלים חוט שדרה משלהם. התובעת, סאלי ייטס, נשאה בתפקידה לא יותר מאחד-עשר יום ומונתה במינוי זמני עם פרישתה של התובעת הקודמת לורטה לינצ' שהייתה מינוי של הנשיא הקודם, חוסיין אובמה. מי שימלא את מקומה של ייטס יהיה התובע הכללי של וירג'יניה, דיינה בונט. בונט יכהן במינוי זמני עד שמינויו של התובע הכללי שבחר טראמפ, יאושר בקונגרס. טראמפ מבקש למנות את ג'ף סאשנס לתפקיד.

ייטס כתבה כי היא "לא משוכנעת שהצו הנשיאותי חוקי" ומצאה את עצמה מהר מאוד מחוץ למשרד המשפטים. בבית הלבן לא חיכו זמן רב והודיעו זמן קצר לאחר מכן על מינויו של השופט ניל גורסוצ' לבית המשפט העליון. גורסוצ' נחשב לשופט שמרן והוא יהיה השופט הצעיר ביותר בבית המשפט העליון של ארצות הברית מזה כחצי יובל שנים. מינויו יעניק לשמרנים את הרוב בבית המשפט העליון, מה שכמובן עורר ביקורת בקרב כלי התקשורת השמאלנים בארצות הברית שמתקשים לקבל את הכרעת הבוחר.

בהודעה שפרסם הבית הלבן עם פיטוריה של ייטס נכתב כי הייתה מינוי של ממשל חלש שלא שמר על גבולות המדינה ולא מנע הגירה בלתי חוקית של גורמים בלתי רצויים. "הגיע הזמן שנהיה רציניים לגבי הביטחון שלנו. ההחלטה למנוע כניסתם של אזרחים ממדינות מסוכנות היא החלטה נחוצה לביטחון המדינה", נכתב שם.

 

כתיבת תגובה