התכנית של כחלון: ייבוא 10 אלף עובדים זרים בתחום הבניה

אם המהלך יצא לפועל ניתן יהיה להגדיל את היקף הבניה בישראל בעוד 15 אלף יח"ד בשנה * נשיא התאחדות בוני הארץ: "הבאת חברות זרות תהיה פגיעה קשה בעסקים ובמקומות עבודה בענף הבנייה הישראלי"

גרשון-אלינסון- פלאש90

כ-10,000 פועלי בניין זרים אמורים לפתור את מצוקת הדיור: אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון אמורה לעלות בשבוע הבא בדיון בקבינט הדיור הצעת החלטה שתסדיר את כניסתן של עשר חברות זרות לשוק הבנייה בישראל.

 

את ההצעה מובלים שרי האוצר והשיכון שהגיעו, ככל הנראה, למסקנה כי ללא תוספת של עובדים זרים לשוק הבניה, לא ניתן יהיה לבנות מספיק דירות ולכן חשוב מאד להמריץ את השוק באמצעות כניסתן של עשר חברות בניה זרות.

 

לא כל חברה תוכל להתמודד במכרז אלא יהיו תנאי סף ברורים כמו, מחזור שנתי בהיקף של לפחות 750 מיליון דולר לפחות, מיומנות כוח האדם בשיטות בנייה מתקדמות, עדיפות לחברות ממדינות מפותחות ועוד.

 

כזכור, בעבר התקיימו מגיעים עם הסינים אך מהלך זה כשל. לפי הערכות, אם היוזמה תצא לפועל אפשר יהיה לבנות בכל שנה כ – 60 אלף יח"ד במקום 45 אלף יח"ד שנבנים כיום.

 

אם האישור יתקבל והכול ילך כשורה, הרי שבתוך חודשים ספורים כבר נראה את החברות פועלות בישראל. מדובר בהוראת שעה לחמש שנים בלבד.

 

נשיא התאחדות בוני הארץ, רוני בריק, אמר בתגובה: "הבאת חברות זרות תהיה פגיעה קשה בעסקים ובמקומות עבודה בענף הבנייה הישראלי. מה שחסר בענף הבנייה הם עובדים לחברות הישראליות, ועל הממשלה לפעול מיידית לפתרון מצוקה זו".

 

כתיבת תגובה