זה לא נגמר. עוד סיבוב בקרב המשפטי שבין 'אפל' ו'נוקיה'

ענקית הטלפוניה 'נוקיה' וענקית הטכנולוגיה 'אפל' חוזרת לסיבוב נוסף בקרב שלא נגמר. נוקיה שוב מגישה תביעות על הפרת פטנטים מצד אפל. זו מצידה לא נותרת חייבת ותובעת חברה הקשורה לנוקיה

בשלהי העשור הקודם למניינם החלה מלחמת עולם בין יצרנית הטלפונים הפינית 'נוקיה' ובין ענקית הטכנולוגיה האמריקאית 'אפל'. עילת הסכסוך – טענת נוקיה להפרות פטנטים שלה בידי אפל. המלחמה המכוערת הגיעה כמובן לבית המשפט אך נסגרה בסופו של דבר בהסכם בין הצדדים.

ההסכם שנחתם ב-2011 כלל מנגנון תשלומים על שימוש בפטנטים והסדיר את המשך יחסי העבודה בין השתיים. אלא שהסיפור הזה לא נגמר. לאחרונה הגישה נוקיה תביעות נגד אפל בגרמניה ובארצות הברית. זו האחרונה לא נותרה חייבת ותבעה אף היא חברה שלטענתה קשורה לנוקיה ומפרה את זכויות הפטנט שלה.

נוקיה עברה בשנים האחרונות משברים רבים עד שמכרה את חטיבת הטלפוניה שלה לענקית התוכנה 'מיקרוסופט'. זו רכשה את החברה בעיקר בשל הפטנטים הרבים שהיא מחזיקה בתחום התקשורת. נוקיה טוענת כיום כי אפל המשיכה להפר את זכויותיה לאורך השנים בתחומים שונים.

לא ברור עדיין כיצד תסתיים הסאגה בין השתיים. אם כי, ניתן לומר כי בשלב זה בו נלחמת אפל על מעמדה בשוק הטלפוניה, תביעות מסוג זה עשויות להקשות עליה את ההתמודדות בשוק שנעשה יותר צפוף ויותר תחרותי. אגב, לראשונה מזה שנים, קובעים מחקרי שוק, כי אפל איבדה בסתיו האחרון את הבכורה בשוק הסמארטפונים האמריקאי.

כתיבת תגובה