זו לא רשימת מכולת! • שיעור אימון מעשי ומניע

במקום לרוץ אחרי הזמן ו"לכבות שריפות", אמצו את השיטה שמאפשרת לכל אדם לנהל את חייו במקום שאלה ינהלו אותו. מה שתכניס לאדמה, זה מה שתוציא ממנה. אם תכניס סחבת ובלבול, זה מה שתקבל. פרק שלישי בסדרת צעדי אימון עצמי

אסטרטגיה מנצחת | אילוסטרציה: xtock, שאטרסטוק

– נו, תתחיל לרשום: משקאות קלים, לחם, פירות, ירקות, מוצרי חלב, נו!!! אתה רושם?

– לא. אני זוכר. תמשיך להקריא לי מה צריך לקנות. אל תדאג, יהיה בסדר. אביא הכל מהסופר. רגע! בעצם כמה להביא מכל דבר? טוב, תתחיל מהתחלה. בכלל, למתי אתה צריך את הקנייה הזו, להיום? לשבת? כי אם זו הקנייה החודשית, יש כאן הרבה דברים לסחוב לבד ואין לי זמן כרגע. נעשה את זה בערב ואם אני לא אזכור, אתקשר אליך. מה שלא נשיג שם, נשלים במכלת השכונתית.

לא נעים. אבל כך בדיוק נראית התנהלות מתוך שליפה. סדר יום מאולתר בשיטת ה"סְמוֹך" שתוצאותיו הם בזבוז אנרגיות של זמן, כוח וכסף. מה שיוצר מצב של סחבת לא מנוהלת בתחומי החיים השונים,  שמגבירה בתורה את תחושת השלומיאליות, ויוצרת בסוף תוצאה תואמת להשקעה.

הכלל הבסיסי עתיק היומין של העוסק בעבודת האדמה שאומר "מה שתכניס לאדמה, זה מה שתוציא ממנה", תואם גם את החיים המודרניים בעידן ההייטק, ובמשנה תוקף: "מה שתתכנן – תנהל, ומה שלא, ינהל אותך".

גם אתם מוצאים את עצמכם משוחחים כך עם הסובבים אתכם? חייכם מתנהלים כשאתם רודפים אחרי הרוח ומנסים להשיג שליטה על מה שאתם אמורים לייצר, אך ללא הצלחה יתרה? מתקשים בתכנון וביצוע של עניינים שונים בחייכם, אם ברכישת בית (דבר גדול) או תכנון יום עבודה (דבר קטן), אם בניסיון ליצור איזון בחיי המשפחה וחינוך הילדים או במאמץ לפתיחת עסק?

איך יוצאים מהמציאות הזו ויוצרים מטרה שתניב תוצאה? התשובה טמונה במילה אחת בלבד, אמנם מילה שנשמעת כמו מונח מדיני או צבאי, אבל היא קשורה אליכם, ועוד איך קשורה אליכם. המילה הזו היא "אסטרטגיה". זה כל מה שאתם צריכים כדי שהחיים שלכם לא ינהלו אתכם וכדי שאתם תהיו אלה שמנהלים את החיים.

בואו נלמד  בשלושה שלבים איך נוכל להשתמש באסטרטגיה בכל תחומי החיים.

  • תחום ב"מצוי": מה המצב כרגע בעניין שאני עוסק בו? עליכם להשתמש במדדים כמותיים (זמן, מקום, אנשים ועוד).
  • תחום ב"רצוי": איזו תוצאה אני רוצה להשיג לאחר שאפעל (אעסוק) בעניין? שוב, זכרו להשתמש במדדים כמותיים ברורים.
  • הדרך: איך אפעל לייצר את התוצאה הרצויה? אחרי שאנחנו יודעים מה המצב הנוכחי ומה נרצה להשיג באמצעות פעולה, עתה עלינו לכתוב את ה"איך", את הדרך לייצר את התוצאה המצופה. עליכם לערוך רשימה מדויקת, בהירה ומדידה של פעולות שבדעתכם לנקוט.
  • החגיגה: אל תשכחו לחגוג בכל פעם שהגעתם למטרה שהצבתם לעצמכם. לדוגמא, אם המטרה הייתה להגיע למכירות של מאה פריטים והצלחתם להגיע אליה באמצעות סדרת הפעולות שכתבתם לעצמכם, תרשו לעצמכם לחגוג את היעד שהושג. מגיע לכם!

 

כתיבת תגובה