זינוק של 26.5% ברישום חברות חדשות מתחילת השנה

הורדת מס החברות תרמה לגידול משמעותי במספר החברות שנפתחו בישראל ברבעון הראשון של השנה. מתחילת השנה נרשמו בישראל 6,700 חברות חדשות בע"מ וההערכה היא כי עד סוף השנה תרשמנה כ-20 אלף חברות חדשות

פחות מס, יותר עסקים. אילוסטרציה: Bacho, שאטרסטוק

עו"ד רון הדר, מנכ"ל חברת 'ettorney' העוסקת ברישום חברות בישראל, אומר כי "ברבעון הראשון של השנה נרשמו בישראל 6,700 חברות חדשות בישראל. כ-1,400 חברות יותר ביחס לרבעון המקביל אשתקד. העלייה ברישום החברות נובעת מהורדת מס החברות מ-26.5% ל-25%, הורדה שנכנסה לתוקף החל מהראשון לינואר". הדר מעריך כי במהלך 2016 תרשמנה כעשרים אלף חברות חדשות.

מתחילת השנה נרשמה עלייה של יותר מעשרים ושישה אחוזים ברישום חברות בע"מ חדשות. נתונים אלה עולים מדיווח של  ettorneyהמפעילה פלטפורמה אינטרנטית לרישום מהיר של חברות בע"מ.

עו"ד הדר אמר כי מבדיקה שערך עולה כי בחודשים ינואר-פברואר נרשמו כ-2,500 חברות חדשות ואילו במרץ נרשמו כ-1,700 חברות. אם משווים זאת לתקופה המקבילה אשתקד, מזהים עלייה גדולה. ברבעון הראשון של שנת הכספים הקודמת נרשמו כ-5,300 חברות חדשות.

הדר סבור כי הורדת מס החברות משפיעה על מספר החברות שנרשמות ואומר: "אנחנו מעריכים כי לאור הצהרות משרד האוצר המרמזות על הכוונה להוריד את מס החברות בשנים הבאות ב-2%-3% נוספים, הרי שמגמת הגידול ברישום חברות חדשות בישראל תימשך".

בעשור האחרון נרשמו מדי שנה בין 13,000 ל-17,000 חברות חדשות. בשנה הקודמת (2015) נרשם שיא של עשור בהקמת חברות, עם רישומן של 16,779 חברות חדשות. ב- ettorney מעריכים כי גם השנה יישבר שיא ברישום חברות חדשות וזאת, בעקבות הורדת מס החברות. על פי תחזית החברה, מגמת הגידול ברישום חברות חדשות תימשך גם ברבעונים הבאים.

Ettorney מפעילה רישום אינטרנט מהיר לחברות בע"מ, כאשר תהליך הרישום כולל מילוי טופס מקוון, תיאום מועד לאימות חתימה וקבלת תעודת התאגדות בדואר אלקטרוני בתוך כ-24 שעות.

 

כתיבת תגובה