חברות הביטוח יעבירו לביטוח הלאומי סכום אחיד על פגיעות מתאונות דרכים

ההסכמה התקבלה בוועדת העבודה בין נציגי החברות והביטוח הלאומי. יו"ר הוועדה ביקש לקבוע סכום אך חרף אי ההסכמות לא קבע לבסוף

ח"כ אל אללוף בועדת הרווחה. צילום הדס פרוש פלאש 90

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה פה אחד את סעיפי חוק ההסדרים לפיהם יעבירו חברות הביטוח הפרטיות למוסד לביטוח לאומי סכום שנתי אחיד, עבור שיפוי הוצאות בגין פגיעות מבוטחים פרטיים בתאונות דרכים. עד כה, נערכו בין הביטוח הלאומי לחברות הביטוח התחשבנויות ספציפיות לפי כל מקרה בנפרד, והדבר גרר התדיינויות משפטיות סבוכות וארוכות, אשר הובילו לפשרות וגבייה חלקית של הסכומים. הסכום השנתי שישלמו מעתה חברות הביטוח ואופן החלוקה שלו בין החברות השונות, ייקבעו בתקנות שיגיש שר האוצר.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), דרש בתחילה לקבוע את הסכומים המדויקים כבר כעת בסעיפי החוק, אולם נציגי חברות הביטוח, משרד האוצר ורשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, התעמתו על גובה הסכום. מנכ"ל חברת הייעוץ סיטרין, גל הרשקוביץ, הציג מטעם הממשלה את התחשיב, לפיו שיעור הפרמיות שיועבר מחברות הביטוח למוסד לביטוח לאומי יעמוד על 10.16% בשנה. "זה מספר סביר, מתחשב ומינימליסטי ביותר", אמר הרשקוביץ. אולם מנכ"ל איגוד חברות הביטוח, גיא רוטקופף, טען: "דרוש לנו זמן על מנת לבדוק את החישובים האלה. הם לא  בהכרח נכונים". רכז ביטוח לאומי באגף התקציבים במשרד האוצר, גל לנדו, אמר בתגובה: "הבדיקה לא נעשתה סתם כך". עו"ד רועי קרת מהמוסד לביטוח לאומי הוסיף: "חברות הביטוח יכלו להביא חישובים מטעמם. בכל מקרה, החישוב אליו הגיע האוצר צריך להופיע כמו שהוא בחוק".

כתוצאה מחילוקי הדעות, החליט ח"כ אלאלוף להותיר על כנו את הסעיף הקובע כי הסכום המדויק להתחשבנות ייקבע בתקנות בהמשך, ולא במסגרת הצעת החוק הנוכחית. "לדעתי, המספר צריך להיות גבוה יותר. חברות הביטוח ניצלו את חולשת המדינה כדי להותיר רווחים לעצמם", אמר אלאלוף.

כתיבת תגובה