חברת "הזדמנות ישראלית" תפיק נפט בצפון דקוטה

"הזדמנות ישראלית" תפיק נפט מ-10 בארות בצפון דקוטה כבר במהלך 2018, זאת לאחר שכבר החלה בהפקת נפט מסחרית משתי בארות אשר הושלמו בשנת 2017. העבודה, וההפקה, ב-4 מתוך 8 הבארות הנוספות צפויה להתחיל כבר ברבעון השני של 2018

קידוח נפט shutterstock

 

לאחר שהחלה בהפקת נפט מסחרית בארה"ב, שותפות חיפושי הגז והנפט "הזדמנות ישראלית" מנצלת את מחירי הנפט הגבוהים ותחל בהשלמת בארות נוספות בשטח הפרויקט שרכשה בצפון דקוטה. בדיווח שהוציאה הבוקר מציינת השותפות כי דירקטוריון השותף הכללי אישר עדכון בתכנית העבודה לשנת 2018, כך שבמהלך השנה צפויה "הזדמנות ישראלית" לבצע יחד עם שותפיה 4 השלמות לבארות קיימות ולאחר מכן יבחן השותף הכללי כדאיות השלמת 2-4 בארות נוספות, כך שככל שתושלם כל התוכנית כאמור צפויה "הזדמנות ישראלית"  להפיק נפט מכ-8-10 בארות נפט. זאת לאחר שהשותפות השלימה במהלך 2017 שני קידוחים ומהם היא כבר מפיקה, ומשווקת, נפט בכמויות מסחריות. בשותפות מציינים כי תכנית העבודה נקבעה בין היתר, לאור מחירי הנפט הנוכחיים, סטטוס הביניים בבארות שנקדחו עד כה והמידע שנמסר ממפעיל הפרויקט ביחס לבארות באזור.

כזכור, בחודש יוני האחרון דיווחה "הזדמנות ישראלית" כי היא מרחיבה את הפורטפוליו ונכנסת לפעילות חיפושי נפט בארה"ב. השותפות הודיעה כי חתמה על הסכם להצטרפות ורכישת זכויות נפט ב- 10 מקטעים שונים בצפון דקוטה, יחד עם חברת נפט אמריקאית ועם חברת חיפושי הנפט "הזדמנות קפריסין". המקטעים משתרעים על שטח של כ- 6,400 אקר (כ 26,000 דונם). חלקה של "הזדמנות ישראלית" במקבץ המקטעים, בהתאם לדיווחי השותפות, הינו בממוצע כ- 58%. במסגרת השקעה זו אותר מקבץ רישיונות (מקטעים) לחיפוש נפט בצפון דקוטה, מדינה הנחשבת עשירה בנפט בארה"ב. כמו כן, ככל הידוע לשותפות, מתוכננים עוד קידוחים השנה ע"י חברות נפט אחרות באזור ולאותה שכבה גיאולוגית.

ההערכה היא כי היקף הנפט בשטחי הפרוייקט של "הזדמנות ישראלית" נאמד בכ- 10.6 מיליון חביות נפט, Best Estimate. המשאבים סווגו כ"מותנים" היות ומדובר בשדות שכבר הפיקו נפט ולכן אין, למעשה,  סיכון גיאולוגי שלא ימצא בהם נפט.

בדיווח שהוציאה "הזדמנות ישראלית" הבוקר מציינת השותפות כי במהלך הרבעון השני של השנה בכוונתה לבצע בשטח הפרויקט 4 השלמות לבארות קיימות בטכניקת השלמה הכוללת המרצה. על פי מידע שנמסר ממפעיל הפרויקט, הטכניקה האמורה נוסתה על ידו בהצלחה ב- 5 בארות באזור ולאותה שכבה גיאולוגית. מדובר בטכניקה מהירה וזולה משמעותית של השלמה, כלומר הבאת הבארות לשלב ההפקה לאחר המרצה.

 

כתיבת תגובה