חברת חשמל הרוויחה 3.2 מיליארד ש"ח מתחילת 2017

כך עולה מהדוחות הכספיים של החברה לתשעת החודשים הראשונים  לשנת 2017 – מדובר בעליה משמעותית לעומת רווח של 1.7 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד

תכנת כוח בחדרה - צילום: יעקב נחומי פלאש 90

דירקטוריון חברת החשמל אישר  את הדוחות הכספיים של החברה לתשעת החודשים הראשונים  לשנת 2017.  מהדוח עולה, כי חברת החשמל סיימה את תשעת החודשים הראשונים  של 2017 ברווח של 3.2 מיליארדי ש"ח, לעומת רווח של 1.7 מיליארדי ש"ח בתקופה המקבילה בשנת 2016.

בתקופת הדוח, חל גידול של 5.6% במכירות החשמל של החברה לעומת התקופה המקבילה אשתקד הנובע בעיקר מגידול בביקוש לחשמל.

כתוצאה מהגידול בצריכת החשמל ושינוי תמהיל הייצור, עלתה עלות צריכת הדלקים ב- 1.2 מיליארד ₪ וזאת מהסיבות הבאות: כתוצאה מהגדלת ייצור החשמל בגז, עלות צריכת הגז הטבעי עלתה בכ-211 מיליוני ש"ח (כ – 7%) לעומת התקופה המקבילה אשתקד והגיעה לסך 3.1 מיליארד ₪.  כ-46%  מעלויות הדלקים הינן בגין גז טבעי.

כתוצאה מעלית מחירי הפחם, חל גידול של כ- 25% בעלות צריכת הפחם בתקופת הדוח בסך של כ-500 מיליוני ₪.  כתוצאה מהתקלה באספקת הגז הטבעי ממאגר תמר, עלות צריכת הסולר גדלה בכ-224% והגיעה לסך של כ-חצי מיליארד ש"ח .

יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: "התוצאות העסקיות החיוביות של חברת החשמל הן עדות נוספת לחשיבותם הרבה של המדיניות והתהליכים האסטרטגיים אותם מוביל הדירקטוריון, והניהול האיכותי והשמרני אותו מובילה ההנהלה, במקצועיות ובנחישות רבה. חברת החשמל נמצאת בעיצומם של דיוני רפורמה מכריעים וקריטיים ליציבות ענף האנרגיה בישראל. המתווה ההיסטורי המתגבש יצעיד את החברה ואת המשק לעידן חדש של יציבות , יעילות ותחרותיות,  תוך שמירה על איתנות פיננסית" .

 רווחי החברה לתשעת החודשים הראשונים של 2017  הושפעו  ממספר אירועים חד פעמיים שהעיקרים שבהם לאחר השפעת המס היו:

  • גידול ברווח, בעקבות פסק דין של בית המשפט העליון ביום 30 באוגוסט 2017 בעניין תביעה כנגד החברה על גביית יתר בתעריף, בנושא הפנסיה והשכר, ביטלה החברה את התחייבות הפיקוח בגין השבת סכומים לצרכנים, בסך של כ-2.1 מיליארדי ש"ח.
  • קיטון ברווח, בעקבות שימוע שהעבירה רשות החשמל לעניין בסיס תעריפי הרשת, ביטלה החברה נכסי פיקוח בסך של כ-120 מיליוני ש"ח.

רווחי החברה בתקופה  קודמת אשתקד גדלו ממספר אירועים חד פעמיים שהעיקרים שבהם לאחר השפעת המס היו:

  •        גידול ברווח, בעקבות פסק הדין של בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, אשר בהתאם להוראותיו, קטנה המחויבות האקטוארית של החברה, בסך של כ- 258 מיליוני ש"ח
  •  גידול ברווח, בעקבות אישר החוק לתיקון פקודת מס הכנסה בתחילת שנת 2016, אשר קבע, כי שעור מס החברות יופחת לשיעור של 25% (במקום 26.5%), בסך של כ- 332 מיליוני ש"ח.
  •  גידול ברווח, בעקבות עדכון שנתי של תעריפי החשמל הכירה החברה בספריה נכסי פיקוח, בסך של כ-250 מיליוני ש"ח.

כתיבת תגובה