חוזרים לחיידר? "אל תקנו מוצרים ללא סימון בשפה העברית"

לקראת פתיחת שנת הלימודים הבעל"ט, קורא הממונה על התקינה במשרד הכלכלה להורים, למורים וגננות: קנו מוצרים עם תו תקן וודאו כי מצורף לילקוט עלון הסברה בדבר משקלו והשימוש הנכון בו

החרדים מוציאים הכי פחות | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לקראת תחילת שנת הלימודים פונה הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, יעקב וכטל, להורים, למורים וגננות ומבקש להסב את תשומת לבם להיבטי הבטיחות והבריאות ברכישת כלי כתיבה, צבעים, מוצרי משחק ויצירה המיועדים לילדי הגנים ותלמידי בתי הספר.

וכטל מציין כי במהלך החודשים לקראת תחילת שנת הלימודים מבצעים מפקחים מטעמו ביקורות ונטילות של המוצרים המיועדים לבתי ספר ולגני ילדים לצורך בדיקתם במכון התקנים על מנת לוודא את התאמתם לדרישות התקנים הרשמיים שחלים על מוצרים אלה.

יש לשים לב להגבלת גיל המשתמש ולהרחיק מילדים קטנים את המוצרים שאינם מיועדים לשימושם. פלסטלינה, בצק משחק או בצק פימו או עפרונות מחודדים נועדו לשימוש אצל ילדים מעל גיל שש שנים, ואינם מיועדים לשימוש ילדים מתחת לגילאים אלה. הם עלולים לגרום לפגיעה בהם.

יש לוודא שאריזת המוצר או המוצר עצמו נושאים סימון בעברית כנדרש בתקן רשמי: פרטי היבואן וכתובתו בשפה העברית, שם היצרן וארץ הייצור בשפה העברית; הוראות שימוש ואזהרות בשפה העברית; הגבלת גיל המשתמש או טווח הגילאים לשימוש בטוח במוצר.

בקניית ילקוט לתלמיד של בית ספר יסודי יש לוודא ולהתייחס לדגשים הבאים: כל ילקוט יסומן בעברית בפרטים אלה: שם היצרן וארץ הייצור או שם היבואן וכתובתו; המילים "ילקוט המיועד לתלמידי כיתות א' עד ד'" מצביעות על כך כי הוא מיועד לתלמידי בית ספר יסודי.

יש לוודא, כי לילקוט מצורף עלון הסברה בדבר משקלו והשימוש הנכון בו, כולל הוראה שמשקל הילקוט, לרבות תכולתו, לא יהיה גדול מ-15% ממשקל התלמיד. יש לשים לב, כי רצועות הילקוט, הבאות במגע עם הכתפיים, תהיינה רחבות ומרופדות, וששולי הכתפיות לא יהיו חדים.

התקן דורש שגב הילקוט יהיה קשיח ומרופד, שלא יהיו בילקוט חלקים שילחצו על חלק כלשהו של גוף התלמיד, ולא יהיו חלקים העלולים לגרום לפצעים כלשהם. יש לוודא, כי התפרים של הילקוט מכוסים בסרט, כדי למנוע את פרימת התפרים. חשוב לבדוק שהרוכסנים של הילקוט נפתחים ונסגרים כראוי, ויש לוודא שבילקוט ישנם סרטים מחזירי האור בחלקו הקדמי, בצדי הילקוט ובגבי הכתפיות. רוחבם של הסרטים מחזירי האור יהיה 2.5 ס"מ לפחות. אה, ועוד משהו, ילקוט חייב להיות אטום לחדירת מים או מצויד בכיסוי גשם נשלף.

כתיבת תגובה