'חוק המרכולים' של דרעי עבר בקריאה שלישית

ברוב של 58 נגד 57 אישרה הכנסת הבוקר את "חוק המרכולים". הצעת החוק מאפשרת לשר הפנים למנוע אישור חוקי עזר עירוניים הנוגעים לפתיחת עסקים בשבת.

חלק מהכספים הועברו כשחזר לפוליטיקה. אריה דרעי | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ברוב של 58 נגד 57 אישרה הכנסת הבוקר את "חוק המרכולים" לאחר לילה של דיונים. הצעת החוק  אותה יזם שר הפנים אריה דרעי מאפשרת לשר הפנים למנוע אישור חוקי עזר עירוניים הנוגעים לפתיחת עסקים בשבת. מאז החל דרעי בהליכי חקיקת החוק מספר רשויות מקומיות מיהרו מנגד לחוקק חוקי עזר לפתיחת עסקים בעירם בשבת.

שר הפנים אריה דרעי, חזר והבהיר כי חוקי העזר לא יימנעו ממנו להורות למעשה לאחר החקיקה על סגירת העסקים באותם ערים ביום השבת. הוא הוסיף והבהיר כי זהו המצב החוקי מאז קומה של המדינה לפני 70 שנה, שכל חוקי העזר שמחוקקות הרשויות המקומיות בכל הנושאים, יש לשר הפנים סמכות להודיע שהוא מעכב את החוק ואז להחליט אם הוא מאשר את החוק או לא מאשר את החוק תוך 60 יום מקבלת החוק על ידי המועצה.

לפי החוק החדש עיריות שירצו לקבוע חוקי עזר עירוניים המאפשרים הפעלת חנויות בשבת, יחויבו  באישור של שר הפנים. הכנסת קיבלה את ההסתייגות בחוק לפיה יחרגו חנויות נוחות בתחנות הדלק. מי שנמנע בהצבעה על החרגת חנויות הנוחות היה ח"כ משה גפני, יו"ר 'דגל התורה' וחברי הכנסת של מש"ס זעמו עליו, הוא אתנצל לבסוף. העברת החוק סיימה למעשה משבר השבת בקואליציה.

 

כתיבת תגובה