חיים מסילתי, האיש של כחלון, נבחר ליו"ר לשכת השמאים

מסילתי מיהר להודיע כי ישקול מחדש את פרסום סקירות המחירים שהוציא קודמו בתפקיד ושגרם מידי רבעון לכאב ראש לא פשוט לשר האוצר

השר כחלון. צילום: יונתן סינדל | פלאש 90

אחרי מערכת בחירות שהתנהלה עם הרבה מאד אמוציות אישיות, נבחר ביום שישי חיים מסילתי ליו"ר לשכת השמאים. יחד עימו נבחרו עוד 10 חברי ועד.

מערכת הבחירות התנהלה בסך הכל בין 1,100 שמאים שחברים בלשכה ומשלמים מידי חודש דמי חבר של 120 שקל, ולמרות זאת רבים מאד בפוליטיקה הארצית התערבו בבחירות אלו, שכן לזהות היו"ר יש משמעות רבה בעיקר בדו"ח הרבעוני שהם מפרסמים על מחירי הדירות בישראל.

כזכור, לפני שבעה חודשים הודיע שר האוצר, משה כחלון כי הוא אוסר על השמאי הממשלתי לפרסם את הדוח הרבעוני, שכן לדעתו היא לא מחשבת בצורה נכונה את מדד המחירים. מאחורי ההחלטה של כחלון עמדה סיבה אחת: המדד של השמאי הראה באופן קבוע על עליה במחירי הדירות.

אוהד דונס, היו"ר שכיהן עד עתה בתפקיד יו"ר לשכת השמאים, פרסם את הנתונים של השמאי הממשלתי דרך לשכת השמאים ובכך הביך פעם-אחר-פעם את כחלון, שניסה לשדר שמחירי הדירות יורדים בעוד הנתונים של השמאי הממשלתי הוכיחו שהמחירים רק עולים.

היו"ר החדש, מסילתי, נחשב לאחד ממקורבי כחלון ולפי הפרסומים כבר הודיע כי ישקול מחדש את פרסום סקירות המחירים שהוציא קודמו בתפקיד מידי רבעון. מסילתי, אגב, דחה את הטענה כי הוא מקורב לשר האוצר משה כחלון.

כתיבת תגובה