חה"כ מוזס: לייעד 10,000 יח"ד לציבור החרדי בקרית גת

מוזס גם מחה על הדרת הציבור החרדי על ידי ראשי ערים ושאל, "מדוע לא להשתמש בהסכמי הגג כדי לאלץ באמצעותם את ראשי הרשויות לתכנן גם עבור המגזר החרדי? הם מדירים ציבור שלם על ידי תכנון ובניה של רבי קומות בלבד"

השר גלנט וידיד. צילום: באדיבות המצלם

יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת, חה"כ מנחם אליעזר מוזס, שחרט על דגלו את המאבק במצוקת הדיור במגזר החרדי, העלה שוב במליאת הכנסת את דרישתו להקצאת עשרות אלפי יחידות דיור מתוכננות ברחבי הארץ, עבור הציבור החרדי. במליאה נכח בעת נאומו שר השיכון גלנט, ומוזס ביקש ממנו לנצל את סמכות משרד השיכון לחתימת הסכמי גג עם הרשויות לצורך קידום תכנון לחרדים.

מוזס אמר: "משרד השיכון חתם הסכמי גג עם עשרות ראשי ראשיות בהן ראש העין, אשקלון, קרית גת, רמת השרון ועוד. הסכמי גג משמעותם מענק ממשרד השיכון לרשות המקומית, בגובה של 100,000 שקל עבור כל יחידת דיור. זאת אומרת למשל, שברמת השרון בגין 40,000 יחידות דיור יועבר מענק על סך 4 מיליארד שקל, ובראש העין בגין 11,000 יח"ד יועבר מענק של מעל מיליארד שקל.

"מענקים אלו הם בעצם השוט שיש לממשלה על הרשויות המקומיות! מדוע לא להשתמש בו ולאלץ באמצעותו את ראשי הרשויות לתכנן גם עבור המגזר החרדי? הם מדירים ציבור שלם על ידי תכנון ובניה של רבי קומות בלבד, ובכך מונעים מתושב חרדי לרכוש שם דירה".

מוזס אמר לשר כי בקריית גת יש כבר תשתית חרדית ושאל מדוע לא ייעדו שם 10,000 יח"ד לציבור החרדי. הוא הוסיף כי גם בראש העין, במסגרת ההסכם לבניית 11,000 יחידות דיור ראוי לייעד חלק ניכר מהדירות לחרדים. "הציבור החרדי עדיין נאנק במחסנים. חייבים לתת לו פתרון מיידי".

מוזס פנה לשר השיכון ואמר כי אמנם משרד השיכון בראשותו – לראשונה – קבע ופרסם מתווה עבור הציבור החרדי, בשנים הקרובות. אך עד להשלמת הפתרון, המצוקה נמשכת. "מה יהיה בינתיים? לציבור אין עוד כוח להמתין הרבה כל כך".

יצויין, כי לאחרונה נפגש חה"כ מוזס עם מנכ"ל "דירה להשכיר" מר עוזי לוי, בעניין קידום והרצה של פרויקט דירות להשכרה בריכוזים החרדיים ובראשם בבית שמש, הוא אף פנה בעניין אל שר האוצר ואל ראש מנהלת הדיור, מר אביגדור יצחקי, בדרישה לתת לכך עדיפות.

■ להצטרפות לקבוצת הוואטסאפ של 'ביזנעס' לחצו כאן!

2 תגובות ל: "חה"כ מוזס: לייעד 10,000 יח"ד לציבור החרדי בקרית גת"

  1. כל הכבוד לח"כ מוזס!
    היחיד שבאמת דואג לכלל הציבור בחרדי, בבעיה הגדולה ביותר של הציבור!
    אם כל החכי"ם שלנו היו דואגים כמוהו, ראש הממשלה היה נאלץ למצוא פתרון, והיה כבר פיתרון!

  2. ח ח ח

כתיבת תגובה