חמישית מבעלי העסקים בטבריה לא רשמו הכנסות כדין

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בטבריה והסביבה. במסגרת המבצע התבצעו 101 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 19% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין. בעל מסעדה שלא רשם קניית ביקורת "אני במצב נפשי על הפנים"

טבריה. צילום: משה שי | פלאש 90

רשות המיסים ערכה ביקורת באיזור טבריה וכרגיל שלל התירוצים והסיפורים מצד בעלי העסקים לא חדלו מלהפתיע. באתר בנייה במושבה כינרת אותר קבלן לעבודות טיח שלא רשם שני צ'קים בסכום של כ- 19,000 ₪. הקבלן הסביר "ביצעתי שתי עבודות, אחת מהן אני לא זוכר את שמו של הלקוח ולא רשמתי". הקבלן נחקר והתיק הועבר למחלקת תביעות.

חשמלאי מהאזור אותר כאשר הוא מבצע עבודות בגבעת אבני. מתשאול הלקוח עלה כי מדובר בעבודה בסכום של 10,000 ₪ כאשר 3000 ₪ כבר ניתנו לקבלן. בדיקת המבקרים העלתה כי החשמלאי אינו רשום ברשות המסים והוא אינו מנהל ספרים. החשמלאי טען "התחלתי לפני כמה חודשים, זו עבודה גדולה ראשונה שאני מנהל". גם אצל חשמלאי נוסף שעבד בתחומי היישוב נתגלה כי אין לו תיק ברשות המסים והוא אינו מנהל ספרים. מתשאול הלקוח עלה כי מדובר בעבודה בסכום של 35,000 ₪. החשמלאי הסביר "אני עובד שכיר ולפעמים עושה עבודות מהצד".

במסעדה בטבריה נעשתה קניית ביקורת שלא נרשמה ביום המבצע. בעל המסעדה טען בפני המבקרים "אני במצב נפשי על הפנים". בפנצ'רייה באחד מהכפרים באזור נערכה קניית ביקורת שלא נרשמה. בעל העסק הסביר "אח שלי קיבל את הכסף והוא לא יודע להדפיס".

 פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

כתיבת תגובה