חמש-עשרה משאיות הורדו מהכביש סמוך לנמל אשדוד

מישהו במשטרה התעורר בשעה טובה? כחלק מהפעילות ההולכת וגוברת של אגף התנועה במשטרה בתקופה האחרונה, נבדקו השבוע עשרות משאיות באזור הדרום. רבע מהן הורדו מהכביש

צילומים: דוברות המשטרה

אתם נוסעים בכביש ויש לידכם משאית? תתחילו לחשוש. מתברר כי משאיות רבות ברחבי הארץ נוסעות בניגוד לחוק, בין אם בגלל משקל עודף של מטען, בין אם בגלל עייפות נהגים ובין אם בגלל נהגים עבריינים. בכמות גדולה מהתאונות הקטלניות בישראל היו מעורבות משאיות.

כיום מהוות המשאיות רק 3.5% מכמות כלי-הרכב בכבישים, אך מעורבותם בתאונות דרכים קטלניות היא פי חמישה מחלקם במצבת הרכב בישראל. השבוע, במבצע של המשטרה סמוך לנמל אשדוד, נאסרו לשימוש 15 משאיות, בשל ליקויי בטיחות המהווים סיכון חיים.

השוטרים ביצעו בדיקות מקיפות למשאיות שהיו בדרכן לנמל או ממנו, והן כללו בדיקות תקינות הרכב, בדיקות בטיחות, שקילת המשאיות לאיתור מטענים חורגים ובדיקות מסמכים של הרכבים והנהגים.

במסגרת הפעילות, נשקלו שישים ואחת משאיות, תשע מהן נאסרו לשימוש, ושש אחרות הושבתו לאלתר והועברו למגרש אחסנה למשך שישים יום. כמו כן נרשמו ארבעים ואחד(!) דו"חות לנהגים בגין עבירות שונות כגון טכוגרף לקוי, משקלי העמסה לא תקינים, אי חגירת חגורות בטיחות, רישיונות רכב שאינם בתוקף, נסיעה בשוליים ועוד.

כך לדוגמה, במהלך הפעילות סמוך לנמל אשדוד הבחינו השוטרים במשאית "פול טריילר" המועמסת במטען. בדיקה שביצעו השוטרים העלתה כי המשאית והגרור נמצאים בחריגת משקל – במשאית 26% ובגרור 29% מעל המותר, כמו כן נמצאו ליקויים בטיחותיים במשאית.

הנהג בשנות ה-60 לחייו, תושב המרכז, עוכב לחקירה ורישיונו נפסל. המשטרה הזמינה לחקירה גם את בעל החברה וקצין הבטיחות שלה. מהמשטרה נמסר: "כחלק ממגוון פעילויות אכיפה ממוקדת, אותן מבצעת המשטרה כנגד עבירות מסכנות חיים ובריונות בכביש, ניתן דגש לאכיפה כנגד אוכלוסיית 'רכבים כבדים' כגון משאיות, אוטובוסים ורכבי הובלה הנעים בכבישים.

זאת, במטרה להעניק תחושת ביטחון בכבישים לכלל ציבור משתמשי הדרך על ידי הרחקת כלי רכב ונהגים מסוכנים מהכביש. כך למשל, במסגרת מיקוד האכיפה כנגד כלי רכב כבדים ומשלחיהם, עולה כי נרשמו בשנת 2017 למעלה מ-17 אלף דוחות בגין תקינות, בטיחות ועבירות נוספות. מדובר בעלייה של 29% באכיפה ביחס לשנה המקבילה אשתקד. במהלך התקופה המדוברת נרשמה גם עלייה של כ-51% באכיפה הכוללת, ובסך-הכול חולקו יותר מ-150 אלף דו"חות במסגרת מתחם העבירות שהוגדר, זאת בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד שבה נרשמו בסה"כ כ-100 אלף דוחות.

כתיבת תגובה