במרחב אפרת וגוש עציון צריכים לגור חצי מיליון תושבים

שר הבינוי והשיכון, חה"כ יואב גלנט (כולנו) ביקר אתמול במועצה המקומית אפרת וסיפק הצהרה מעניינת… "בתוך כמה שנים צריכים לגור במרחב אפרת וגוש עציון חצי מיליון תושבים", אמר השר

השר ופמלייתו משקיפים על גוש עציון. צילום: גרשון אלינסון, יח"צ

שר הבינוי השיכון, חה"כ יואב גלנט (כולנו) ביקר אתמול (ג) במועצה המקומית אפרת שם ראה את יחידות הדיור הרבות הנבנות במקום ואת מרכזי המסחר. השר אמר בפגישה עם ראש מועצת אפרת עורך הדין עודד רביבי, כי גוש עציון והמרחב צריכים לגדול עד כדי חצי מיליון תושבים בתוך כעשור, הביקור החל במשרדי המועצה והמשיך יחד עם בכירי המשרד והשר לסיור בשכונות החדשות שנבנות באפרת והכוללות יותר מאלף יחידות דיור.

גלנט הוסיף ואמר כי "מבחינה היסטורית לאומית וכלכלית, האזור חייב לגדול ולספק פתרונות דיור". הוא אף התייחס לכביש החדש המוביל לגוש עציון, ואמר: "החיבור לבית שמש דרך כביש המנהרות צריך להיראות כמו כביש 1 וכביש 443 ככניסה שלישית לירושלים". השר גלנט ציין כי על האזור אין מחלוקות וכך צריך להתייחס כאשר בונים וגדלים.

רביבי אמר כי למיטב ידיעתו אין אף עיר במדינת ישראל שצפויה לגדול בשישים אחוזים ויותר בתוך ארבע שנים. "שמחנו מאוד שהשר יחד עם הצוות המקצועי של המשרד הגיעו לראות כיצד ניתן לגדול בצורה דרסטית תוך תיאום בין משרדי הממשלה השונים, ולהביא למצב שמוסדות החינוך, מבני הדת ומבני הציבור מושלמים בתזמון מושלם, למרות הקשיים הביורוקרטים של בנייה ביהודה ושומרון"

עוד הוסיף רביבי ואמר: "שמחנו לשמוע את נחישותו של השר לגבי חבל ארץ זה. והנחיותיו לדרג המקצועי כיצד מגיעים לחצי מיליון תושבים בגוש עציון והסביבה בתוך עשור. אנחנו בוודאי נכונים למשימה".

 

כתיבת תגובה