חרדים, ערבים ועסקים קטנים הם פלחי אוכלוסיה צומחים

יושב ראש בנק הפועלים אומר כי החזרה למקום הראשון בין הבנקים בארץ, נובעת מהתאמת מטרות הבנק לצרכיהם של פלחי אוכלוסייה צומחים כגון חרדים, ערבים, עסקים בינוניים וקטנים, צעירים וההיי-טק

פלח אוכלוסייה צומח. חרדים בשדה. צילום: קורינה קרן. פלאש 90

"בנק הפועלים הוא המממן הגדול בשוק הנדל"ן והבניה וחלקו בסקטור זה עומד על יותר מ-30%. בשנת 2015 גדל האובליגו שלנו לנדל"ן ב-7.4% אבל לעומת זאת, במשכנתאות, אנחנו ברמה של כ-20% מהשוק בלבד". את הדברים האלה אמר השבוע יאיר סרוסי, יושב ראש בנק הפועלים בוועידת הנדל"ן, שאמר גם כי מימון של 90% במשכנתאות במסגרת מחיר למשתכן, יהפכו בסופו של דבר ל-100%, וכי מדובר בכדור שלג שיוביל למשבר.

סרוסי אמר עוד כי "ההצלחה של בנק הפועלים בשבע השנים האחרונות לצאת ממשבר קשה, ולחזור להיות מספר אחד בבנקים, רצופה בעבודה ניהולית קשה, בבניית אסטרטגיה נכונה, בהתעקשות על מצויינות". סרוסי הוסיף ואמר כי "הדרך להצלחה עברה בהתאמת המטרות של הבנק לצרכי האוכלוסייה בישראל, בפלחי אוכלוסיה צומחים כמו חרדים, ערבים, עסקים בינוניים וקטנים, צעירים והייטק, אלו הם גורמי ההצלחה. והתוצאות לא אחרו לבוא".

בנאומו ציין סרוסי כי מנועי הצמיחה בישראל נחלשים וכי על ישראל להסתכל שנתיים עד חמש שנים קדימה ולתכנן צמיחה. "הנושא שמעסיק אותי הוא הצמיחה לטווחים ארוכים. צמיחה שמבוססת על כושר תחרות בינלאומית ומקומית וחדשנות גם בסקטורים מסורתיים. כלכלת ישראל, נמצאת יחסית במצב טוב, אולם  הצמיחה ירדה מדרגה לכוון 2.5% וחזויה להסתכם השנה ב-2.5%-2.8%".

אך במרכז דבריו הטענה כי הכסף בישראל זול מדי. "בשבוע שעבר קרסה חברת נדל"ן קנדית שהנפיקה אגרות חוב בארץ לפני חמישה חודשים בלבד. מה מביא חברה קנדית או אמריקאית לגייס כסף בישראל? רק סיבה אחת – מחיר האשראי לאותה חברה בישראל זול יותר או בכלל אפשרי לגיוס".

כתיבת תגובה