טעמים של מתוק וחריף – רנו קפצ'ור

חודשיים לאחר שהגיע לארץ, רנו קפצ'ור בא להבחן במדור הרכב של ביזנעס. המיני ג'יפון השאיר טעמים מעניינים ועל כך במבחן שלפניכם

רנו קפצ'ור

אחד וחצי במחיר של אחד: רנו קפצ'ור רכב משפחתי טוב – ותיכף נרחיב, אבל עם עוד מעלה: הוא גם נראה כמו ג'יפון. בניגוד לאחיו הגדול יותר, קאדג'ר, קפצ'ור הוא מיני ג'יפון. כלומר, מיועד לאלה שממש לא יכולים להתאפק מלקנות רכב פנאי-שטח, אבל מחפשים מכונית עם מידות קטנות יחסית שתמצא חניה בקלות ו/או אין בכיסם עוד 20/30 אלף שקלים עבור רכב פנאי-שטח גדול ומאסיבי יותר.

רנו קפצ'ור, בגרסה הידנית, מתחיל ב-99,000 שקלים. על פניו, אחלה עסקה. בעתיד ניקח את הגרסה הזו למבחן.

העיצוב החיצוני זהה בכל הגרסאות, למעט 2 צבעים בגרסאות הבכירות. העיצוב מודרני ונאה, כולל חישוקי מגנזיום. קפצ'ור נראית כמו האצ'בק מוגבה: כנראה רכב הפנאי-שטח הקטן בישראל. בסנטימטר יותר מהג'וק. את סוזוקי ג'ימני הוצאתי מהמשוואה כי הוא רכב שטח אמיתי – וגם נראה כזה.

למבחן קיבלנו את הגרסה הבכירה, מתוך 5, בעלות של 129,900 שקלים. היא מגיעה עם מנוע בנזין 1.2 טורבו, 2 צבעים (אדום לגוף המכונית ושחור לגג), גג פנורמי ועוד. עם זאת, גם בגרסה היקרה, תקבלו מושבי בד שנראים זולים למדי.

תא הנוסעים ובעיקר סביבת הנהג מזכירים את דאצ'יה. ההגה אותו דבר, רק עם הסמל של רנו. לוח המחוונים אנולוגי – מצד ימין מד דלק ומשמאל סל"ד. במרכזו, מחשב דרך מפוצל ל-2 חלקים: העליון מיועד למידע, והתחתון, שהוא גם קטן יותר, מיועד למהירות. יש שם גם מפתח חכם – בגודל של כרטיס אשראי ובעובי של 10 כרטיסי אשראי – שאותו תצטרכו לתחוב לחריץ המיועד כדי להפעיל את המנוע באמצעות כפתור. יש גם סטארט אנד סטופ וקרוז קונטרול שהפעלתו – בדיוק כמו בדאצ'יה דאסטר לדוגמא – נמצאת במיקום מוזר וקצת קשה להגעה: אחרי האנד-ברקס. יש גם הגבלת מהירות – לימיט ואפשרות למצב Eco חסכונית. בקונסולה המרכזית קבועה מערכת מולטימדיה צבעונית, 7 אינטש, הדוברת עברית אך מאוד פשוטה. במערכת, בין היתר: נווטן של igo. יש גם 'מובילאיי' מהדור החדש.

מבחינת אבזור: שאפו, אבל הוא נראה מעט מיושן.

מה שטוב במכונית הזו הוא המנוע, כאמור 1.2 בנזין (אבל מגיע גם בדיזל) 118 כ"ס המשודך לתיבת 6 הילוכים, עם העברה – טיפ טרוניק – באמצעות ידית ההילוכים; ההעברה חלקה וההאצה מעולה. המנוע הזה עובד יפה ומרגיש טוב בזכות הטורבו. זה נדמה כאילו שמו, מתחת למכסה המנוע, מנוע חזק יותר מאשר זה שלו זקוקה המכונית. ביחס למתחרות בקטגוריית המיני ג'יפונים ובטח שגם ביחס לקטגוריית המשפחתיות, זה אחד המנועים הטובים ביותר שיש בהיצע. גם נוחות הנסיעה טובה מאוד ביחס ל-2 הקטגוריות הנ"ל.

מראות הצד קטנות מידי; אשר לאיכות החומרים בתא הנוסעים: הדשבורד היה קשיח, למעט בחלק הימני מעל תא הכפפות. התא עצמו יוצא דופן: זו למעשה מגירה ארוכה וצרה, שמאורת כל העת. אם היושב ליד הנהג הוא גבה קומה, יהיה לו קשה לפתוח את המגירה הזו, שעשויה להתנגש ברגליו.

בין 2 היושבים ראשונה במלכות יש ידית צרה שעליה ניתן להניח יד, רצוי ברוטציה..

המרווח לנוסעים מאחור מעולה ל-2 נוסעים, כולל מקום נדיב לרגליים; כמו בכל מכונית משפחתית / ג'יפון קטן, נוסע אמצעי – שלישי – ירגיש קצת צפוף מאחור.

גודל תא המטען טוב פלוס.

צריכת הדלק עומדת על ליטר דלק לכל 11 קילומטרים של נסיעה משולבת. שימו לב שהמכונית קיבלה את הציון הלא מספיק 0 מתוך 5 כוכבי בטיחות במבחן EURO-NCAP

לסיכום: מותק של רכב (העיצוב והנוכחות), עם פלפל (המנוע) במחיר שווה.

נתונים לגרסה הנבחנת

מנוע:  1.2 סמ"ק בנזין, 118 כ"ס

מומנט: 20.9 קג"מ ב-2000 סמ"ק

תאוצה מ-0 ל-100: 10.6

מרווח סרנים: 2606 מ"מ

נפח תא מטען: 377 ליטר

כריות אוויר: 4

זיהום אוויר: 7

תגובה אחת ל: "טעמים של מתוק וחריף – רנו קפצ'ור"

  1. העסקה הזו טובה בעיקר לחובבי נהיגה, ודייקא בגרסה הידנית שאז זה יוצא באיזור חיוג של 100,000 ש"ח ואם כבר פנאי, אז כדאי לשקול ברצינות את הדאסטר של דאצ'יה שזה גם מגיע באותו מחיר, או את אחותה הקטנה הסנדרו סטפוואי שיוצאת בין שבעים לשבעים ושמונה אלף שקלים חדשים. בהצלחה לכולם

כתיבת תגובה