יוזמה: קבוצת רכישה למכשיר שימנע שכחת ילדים ברכב

'איחוד הצלה' מנסה לייבא – ולמכור במחירי עלות מכשיר בשם Baby Reminder, המיועד למנוע שכחת ילדים במכוניות: "חובה להשתתף במלחמה בתופעה"

בית איחוד הצלה | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ארגון 'איחוד הצלה' מוביל קבוצת רכישה של מכשיר אלקטרוני למניעת שכחת ילדים ברכב. המכשיר, Baby Reminder, המגיע מארה"ב יוצע לציבור במחיר עלות.

המכשיר נקרא בארה"ב Ride & Remind, והוא מתחבר למתג ההתנעה ברכב ולשתי הדלתות האחוריות ברכב. במידה והנהג פתח את אחת משתי הדלתות האחוריות לפני הנסיעה, המערכת משערת כי במושב האחורי יושב ילד. בתום הנסיעה, וסגירת מתג ההתנעה של הרכב, המערכת מצפצפת עד לפתיחת אחת מהדלתות האחוריות. אם הנהג לא נשמע לצפצוף ועזב את הרכב, מערכת האזעקה מתחילה לפעול ולהתריע.

נשיא 'איחוד הצלה' אלי ביר הציג את המכשיר בוועדת המדע והטכנולוגיה בישיבתה אתמול, ואמר: "לצערנו, אנחנו, ב'איחוד הצלה' עדים בשטח למקרים של ילדים שנשכחו ברכב ומתו. כארגון התנדבותי להצלת חיים אנחנו רואים חובה להשתתף במאמצים להילחם בתופעה שגובה את חייהם של ילדים".

לדבריו, "על פי הנתונים בידנו בשנה שעברה הוזעקו מתנדבי הארגון ל-122 מקרים של ילדים נעולים ברכב. ברוב המקרים, הילדים נזקקו לטיפול כשמצבם מוגדר קל בלבד, אך למרבה הצער היו גם מקרים שהסתיימו במוות".

 

כתיבת תגובה