יועצת משפטית חדשה לרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור

מי שהחלה את עבודתה ברשות לפני יותר מעשור וצברה ניסיון רב בתחום ואף שימשה כנציגת המדינה במליאת הארגון 'Moneyval' ומעריכה בינלאומית בכוח המשימה הבינלאומי FATF, היא זו שנבחרה לתפקיד היועצת המשפטית של הרשות

כסף מזומן | צילום: פלאש 90

עורכת הדין מאיה לדרמן היא זו שנבחרה על-ידי ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה לתפקיד היועצת המשפטית של הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים. לדרמן החלה את עבודתה ברשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור לפני יותר מעשור, בשנת 2005. בחמש השנים האחרונות שימשה כסגנית היועצת המשפטית ברשות.

ללדרמן ניסיון רב ומומחיות בתחום איסור הלבנת הון ומימון טרור ובתחום האכיפה הכלכלית, ובשנים האחרונות הובילה תהליכים מורכבים דוגמת הערכת הסיכונים הלאומית, הליכי הביקורות הבינלאומיות על מדינת ישראל וקידום חקיקה, רגולציה ונהלים בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים בתחום.

לדרמן מוסמכת כמעריכה בינלאומית של ארגון 'Moneyval' לביצוע ביקורות בתחום יישום הסטנדרטים הבינ"ל בתחום איסור הלבנת הון ומימון טרור, ומשמשת כיום כמעריכה בינלאומית בביקורת שמקיים כוח המשימה הבינלאומי, ה-FATF.

כמו כן, בשנים האחרונות שימשה לדרמן כנציגת המדינה במליאת ארגון Moneyval וריכזה את הפעילות השוטפת מול הארגון. ללדרמן תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב וכן תואר ראשון נוסף בחשבונאות וכלכלה. את דרכה המשפטית החלה בהתמחות בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. בעבר כתבה לדרמן שני ספרי משפט בסדרה 'עיונים בסדרי דין'.

ראש הרשות, ד"ר שלומית ווגמן-רטנר, בירכה על המינוי וציינה כי "עורכת הדין לדרמן בעלת ניסיון עשיר בתחום, והיא מוכרת בארץ ובעולם כמומחית מהמעלה הראשונה בתחום איסור הלבנת ההון ומימון הטרור. בשנים האחרונות הובילה לדרמן תהליכים מורכבים ומשמעותיים, וסייעה במיצובה של הרשות בחוד החנית של העשייה בתחום. תרומתה המקצועית נחוצה לאתגרים הרבים עמם מתמודדת כיום הרשות בזירה המקומית והבינלאומית ואני בטוחה כי בתפקידה כיועצת המשפטית של הרשות תמשיך לסייע לרשות להתמודד בהצלחה עם אתגרים אלו".

כתיבת תגובה