הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נגד מצלמות המהירות?!

במשטרה ובמשרד התחבורה לא האמינו שדווקא האיש שאחראי למאבק בתאונות הדרכים יוציא את הרוח מבלון מצלמות המהירות. גיורא רום באמירה חד-משמעית: "הפרויקט לא מסייע במניעת תאונות"

מצלמת מהירות, אילוסטרציה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מצלמות המהירות א3 הפרושות ברחבי ישראל הן צינור כספי אדיר לקופת המדינה: מכונה משומנת שמתעדת נהגים חוצים באור אדום או נוסעים במהירות – וזה כמובן אסור ומסכן חיים – מעבירה את התיעוד לרשויות, ואלו גוזרות קופון נאה.

לכאורה הכל טוב ויפה, ואפילו חשוב ומחויב המציאות. אלא שאחרי דו"ח מבקר המדינה לפני כחצי שנה, שבו נטען כי המצלמות לא הצליחו למנוע תאונות – גם יושב-ראש הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, האלוף במיל' גיורא רום, יוצא נגדן.

במכתב ששלח לראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, ופורסם ב-ynet, כתב רום: "דו"ח הביקורת שהוציא מבקר המדינה פורס שורה שלמה של תקלות, שניתן אולי לסכמן בכך שבפרויקט זה לא היה 'סוף מעשה במחשבה תחילה". לטענתו, "ממערכת שלדעת אזרחים רבים מיועדת בעיקר לגבות כסף מנהגים ולהעביר לאוצר המדינה, תעבור מדינת ישראל למערכת שתוריד, בהפעלה נכונה, את מהירות הנסיעה הממוצעת ותתרום תרומה חשובה להגברת הבטיחות. הגישה החדשה תתחיל בכבישים הבינעירוניים. לאחר מכן תתבצע בכניסה לערים, עם ההתאמות הנדרשות. צה"ל משבית צוללת, סוגר טייסות קרב וטייסות מסוקים ומדמי טנקים, הכל במסגרת התאמה למציאות ולטכנולוגיה המשתנים. טוב יהיה אם המשטרה תנקוט מהלך דומה בכל הקשור לאכיפה אוטומטית אלקטרונית, תשבית את מערכת א3 חסרת הערך והרלוונטיות, ובמקומה תפרוס מערכת עניינית, מתקדמת ומתאימה לכוונה הכללית של הקטנת מהירות הנסיעה בקטעים הראויים לכך".

במשטרה אמרו ל'ידיעות' כי הם "לומדים את תוכן המכתב".

כתיבת תגובה