יו"ר סיעה חרדית ל'ביזנעס': "לא נפיל ממשלה על דירה שלישית"

לדבריו, "לציבור החרדי יש סדר עדיפות על מה נלחמים עד הסוף ועל מה מתפשרים, על החוק הזה לא נפיל את הממשלה" • הדברים באו על רקע דברי כחלון כי באם החוק לא יעבור, הממשלה תיפול

גפני וכחלון. (ארכיון) צילום: יצחק הררי | פלאש 90

כחלון החליט "להתאבד" על חוק מיסוי דירה שלישית: בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שנערכה בשבוע שעבר הודיע כחלון כי מבחינתו החוק הזה הוא "ייהרג ובל יעבור", וכי באם החוק לא יעבור בחקיקה הוא יפרוש מהקואליציה.

בישיבה הזו התלונן כחלון בפני חבריו לקואליציה על כך שהוא נותר חשוף לבדו בצריח ולא מקבל מהם גיבוי. לפי עדות מהישיבה, כחלון הוא נראה בודד ממש ונראה כי הוא נחוש להוכיח לכולם כי המהלך שהוא מוביל למיסוי בעלי 3 דירות ומעלה יעבור בכל מקרה. כחלון גם הבהיר לראשי הסיעות, כי בניגוד להצהרות שהם פיזרו לכל עבר הוא ממש אינו מוכן לערוך שינויים מרחיקי לכת בחוק.

אחד מראשי הסיעות החרדיות אמר ל'ביזנעס' כי למרות שישנם אלפי משפחות חרדיות שהחוק החדש עלול לפגוע בהם, הסיעות החרדיות לא ילחמו יותר מידי נגד החוק. "לציבור החרדי יש סדר עדיפות על מה נלחמים עד הסוף ועל מה מתפשרים, על החוק הזה לא נפיל את הממשלה", דברי הבכיר החרדי.

אגב, כחלון מקבל גיבוי מפתיע מהאופוזיציה, יו"ר מר"צ זהבה גלאון הבטיחה לו שהיא וסיעתה יתמכו בחוק, וגם מספר חברי כנסת במחנה הציוני – בהם שלי יחימוביץ' – הביעו תמיכה. הגיבוי הזה מבטיח לכחלון שיוכל להעביר את החוק בלי הרבה מאמצים.

כתיבת תגובה