יזמים מאשימים: קבלני הביצוע מזניקים את מחירי הדירות

מבלי שאף אחד שם לב קבלני הביצוע הרימו את הראש והחלו לדרוש מחירים בשמיים ללא שום הצדקה ■ מה קרה בחודשים האחרונים שגרם לקבלני הביצוע לשנות גישה

בנייה קבוצות רכישה בנייה קבוצות רכישה צילום אילוסטרציה. נתי שוחט פלאש90

"לפני כעשרה חודשים עשינו דוח אפס לפרויקט חדש שאנחנו עומדים להתחיל לבנות. לקחנו בחשבון מחירי עלויות לפי התוכנית שלא השתנתה מאז. עשינו בירור של עלויות ביצוע אז, אבל כיום, כשביקשנו לקבל הצעות מחיר מקבלני ביצוע, קיבלנו הצעות שמשקפות מחירים גבוהים יותר בכ-5%", כך אומר נדב רז, מנכ"ל ובעלים של חברת בורק וינר יזמות בראיון ל'גלובס'.

מתברר, כי מבלי שאף אחד שם לב קבלני הביצוע הרימו את הראש והחלו לדרוש מחירים בשמיים ללא שום הצדקה. הסיבה פשוטה מאד: הרבה מאד קבלני ביצוע התמודדו במחיר למשתכן וזכו, כעת יש להם עבודה – אז כל מי שרוצה את השירות שלהם בפרויקטים פרטיים שיתכבד לשלם להם.

אם בעבר רק חברות גדולות במשק היו מתמודדות במכרזים של רמ"י כי היה צורך במנגנון שיווק מהולל והשקעה אדירה במיתוג ובפרסום, במצב הנוכחי כשהקונים צובאים על הפתחים וזוכים בדירות המוזלות בהגרלה – כל קבלן ביצוע בינוני יכול להתמודד ולזכות במכרזים.

לדברי יזמים, "מדובר בעלייה משמעותית במחירי הביצוע בזמן קצר. וזה לא רק המחיר, יש גם הרבה יותר קשיחות מצד קבלני הביצוע במשא ומתן. ההרגשה היא שהם יושבים על האולימפוס. יש להם הצעות מהיום ועד מחר והם מרימים את המחיר בהתאם. אני לא מדבר על הקבלנים הגדולים, אלא על קבלני ביצוע בינוניים עם ותק  וניסיון שאפשר לסמוך עליהם".

אז מצד אחר כחלון רצה להוריד את מחירי הדירות והוציא לאוויר העולם את מכרזי מחיר למשתכן, ומצד שני דווקא המחיר למשתכן גורם למחירי הדירות בשוק החופשי לעלות כי אין מספיק קבלני ביצוע.

 

כתיבת תגובה