יצחקי: הנרשמים בסדרה ב' כועסים? טוב מאד שהם כועסים!

ארנון פרידמן, מנכ"ל 'אשדר': "אני מכין את אנשי המכירות שלי לביקוש הגדול לדירות שייווצר אחרי ההגרלה הגדולה, לא מאשר להם חופשות לתקופה הזו"

אביגדור יצחקי. צילום: מרים אלסטר | פלאש 90

"כותבים בעיתונים 'שנתיים ועדיין אין מפתח', מי יכול לתת מפתח תוך שנתיים", כך אמר אביגדור יצחקי, יושב ראש מטה הדיור בכנס הנדל"ן של EY ו-SHG. "אני שומע הערות שאני לא מבין מאיפה הן באות. אני אומר לכם – בואו תשמעו את אלו שזכו, עשינו את ההגרלה הגדולה והיא בעיקר במרכז הארץ ולא בפריפריה כמו שמתעקשים להגיד.

"אלפיים דירות במודיעין זה במרכז הארץ וכך גם ביבנה או בהרצליה. חילקנו את ההגרלות לסדרה א' (60 אלף הנרשמים הראשונים) וסדרה ב' ועכשיו אני שומע שסידרה ב' כועסים, אני אומר שזה טוב שהם כועסים, זה רק אומר כמה הם מעוניינים במוצר הזה שאנחנו מתכוונים לתת להם".

והיו גם אחרים שניסו להפריך את המספרים של משרד האוצר, אחד מהם הוא אורן הוד, מנכ"ל 'אפריקה מגורים': "מספר העסקאות בשנה בשוק הדיור נע סביב 100 אלף, מתוך זה רק כ-40% זה דירות חדשות. מתוך הפלח הזה מחיר למשתכן רלוונטי אולי ל-20 אלף דירות. כלומר כל האנרגיה שמושקעת היא רלוונטית רק ל-20% מהשוק. ועוד לא דיברתי על אלו שלא יזכו בהגרלות ויחזרו לשוק החופשי וייצרו אפקט גדול. אני שוב אומר, המשוואה הזו לא תומכת באפשרות של ירידה במחירי הדירות. מה שכן קורה זה שהממשלה עוזרת לחלק מהזוגות הצעירים לקבל דירה במחיר מוזל, אבל זה לא מביא לירידות מחירים".

ואילו ארנון פרידמן, מנכ"ל חברת הבנייה 'אשדר', אמר: "כשיסתיימו ההגרלות אנחנו נראה הרבה מאוד מאוכזבים, אלו שלא זכו איפה שקיוו לזכות. אני מכין את אנשי המכירות שלי, לא מאשר להם חופשות לתקופה שאחרי סיום ההגרלות הגדולות".

כתיבת תגובה