יצרנית הברזים מעוניינת באריחים; 'חמת' רוצה את 'נגב'

נגב קרמיקה שחייבת לבנקים כ-680 מיליון שקל, הפסידה בשלוש השנים האחרונות כרבע מיליארד שקל. חמת, יצרנית הברזים והכלים הסניטריים וספקית של נגב, מעוניינת לרכוש אותה תמורת 250-300 מיליון

אריחי קרמיקה | צילום:Pan_Da,  שאטרסטוק

'נגב קרמיקה' מקבוצת 'אפריקה ישראל' עומדת על המדף מתחילת החודש לנוכח חובותיה העצומים לבנקים ולציבור. החברה חייבת לבנקים סכום עתק של כ-680 מיליון שקל והפסידה בשלוש השנים האחרונות כרבע מיליארד שקל.

החברה עברה טלטלה רצינית לפני כשנה וחצי עם פיטוריו של מנכ"לה דאז, אבי מוטולה. בשנה האחרונה נכנסה החברה לתכנית התייעלות מאסיבית וחברת האם שלה – אפריקה תעשיות חברה לבנקים בהצעה למכור אותה כיחידה אחת.

החברה מחזיקה מפעל בירוחם אליו נכנסה לאחרונה, רשת של חנויות וליין ייצוא. היא מחזיקה בנתח שוק של כ-15% מענף הקרמיקה בישראל. למרות זאת היא מתקשה לממן את עצמה ובאחרונה הזרימו לה הבנקים "חמצן" בדמות חמישים מיליון שקל על מנת שתוכל להמשיך ולתפקד כעסק חי.

הבוקר דיווח 'כלכליסט' כי יצרנית הברזים 'חמת' הגישה הצעה לרכישת נגב כיחידה אחת תמורת 300-250 מיליון שקל במזומן במידה והבנקים יסכימו למחוק מחצית מחובה של החברה. לפי הדיווח של גולן חזני, חמת מוכנה להעניק לבנקים תמורה נוספת של כחמישים מיליון שקל, במקרה של שיפור בתוצאות החברה בעתיד.

במקרה והעסקה תצא לפועל, חברת האם (אפריקה תעשיות) וחברת האם שלה (אפריקה ישראל), לא יראו פרוטה מהמכירה שהכנסותיה ייועדו לתשלום חלק מחובה העצום של החברה לבנקים.

כתיבת תגובה