ירידה בהפסדי קבוצת 'המשביר'

קבוצת המשביר שפועלת בענפי הקמעונאות, התיירות והטכנולוגיה פרסמה את דוחותיה הכספיים לשנת הכספים הקודמת ■ לצד ירידה בהכנסות רשתות המשביר וניו-פארם, רשמה הקבוצה גידול בהכנסותיה של קשרי תעופה

המשביר לצרכן | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

קבוצת 'המשביר 365' פרסמה בסוף השבוע האחרון את דוחותיה הכספיים לשנת 2015. הדוחות עולה כי למרות ירידה בהפסדיה, הכנסותיה נותרו יציבות פחות או יותר ביחס לשנה הקודמת (2014). ההפסד הנקי שרשמה החברה בשורה התחתונה עומד על 5.6 מיליון שקל בלבד, לעומת הפסד ל 18.6 מיליון שנה קודם לכן.

קבוצת המשביר פועלת בענפי הקמעונאות, התיירות והטכנולוגיה. החברה מחזיקה בין היתר ברשת המשביר וברשת ניו-פארם שמאז נרכשה על ידי המשביר, מקפידה על שמירת שבת. בשנת הכספים הקודמת הסתכמו הכנסות הקבוצה מרשת ניו-פארם ב-697 מיליון שקל, לעומת הכנסה של 733 מיליון שנה קודם לכן.

רשת המשביר סיימה את השנה עם הכנסות של 1.02 מיליארד שקל, לעומת 1.06 מיליארד בשנת 2014. את ההסבר לכך ניתן לתלות בגידול בשטחי המסחר ותחרות שהולכת ומחריפה בקטגוריות כלי הבית, הביגוד וההנעלה בהן היא פעילה. בסך הכל רשמה החברה ירידה של ארבעה אחוזים בפדיון למ"ר, בדומה לרשתות מתחרות שגם הן התקשו לשמור בשנה הקודמת על הפדיון למ"ר שנרשם ב-2014.

דווקא 'קשרי תעופה', זרוע התיירות של הקבוצה, הצליחה לרשום השנה גידול בהכנסות למרות הירידה בתיירות בסופה. הכנסות החברה הסתכמו בשנת 2015 ב-623 מיליון שקל לעומת הכנסה של 545 מיליון ב-2014. ההפתעה הגדולה מסתתרת בשורת הרווח התפעולי שזינק לעשרים מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של שמונה מיליון בלבד ב-2014.

 

כתיבת תגובה