ישראל ואוסטריה חתמו על אמנת מס חדשה לאחר 48 שנה

שרי האוצר של ישראל ואוסטריה חתמו השבוע על אמנת מס חדשה שתמנע כפל מס ותסדיר את הקשר בין רשויות המס של שתי המדינות. האמנה הקודמת שנחתמה בתשכ"ח תבוטל לאחר שהאמנה החדשה תיכנס לתוקף

השרים בחתימת האמנה. צילום: מירי שמעונוביץ | דוברות האוצר

שר האוצר, חה"כ משה כחלון (כולנו), ושר האוצר האוסטרי, האנס יורג שלינג, חתמו השבוע על אמנה חדשה למניעת כפל מס בין המדינות. האמנה נחתמה במסגרת מדיניות משרד האוצר להרחיב את רשת אמנות המס של ישראל ולהסיר חסמי מיסוי הפוגעים בסחר הבינלאומי ובהשקעות בישראל.

מטרת האמנה היא לעודד את המסחר באמצעות מניעת כפל המס והקניית וודאות לתושבי שתי המדינות. החתימה על האמנה והפעלתה על ידי הרשויות המוסמכות של המדינות יתרמו לעידוד היחסים הבינלאומיים.

פעילות כלכלית בעלת זיקה ליותר ממדינה אחת, עלולה ליצור מצב בו שתי מדינות או יותר ירצו למסות את אותה ההכנסה. האמנה למניעת כפל מס פותרת את המצב הזה על ידי מתן זכות מיסוי למדינה אחת בלבד מן השתיים, או על ידי חלוקת המס בין המדינות. לאחר אשרורה של האמנה החדשה בשתי המדינות תחליף האמנה החדשה את האמנה הקיימת.

לישראל ואוסטריה אמנת מס שנכנסה לתוקף באפריל 1968. בשל העובדה שחלו שינויים והתפתחויות כלכליות עם השנים, האמנה הקודמת אינה עונה על הצרכים הנוכחיים של שתי המדינות. האמנה שנחתמה השבוע נותנת מענה מתאים לכפל מס באקלים הכלכלי הנוכחי.

האמנה עם אוסטריה קובעת, בין השאר, שיעורי ניכוי במקור לריבית ולדיבידנד, מקנה זכות מיסוי בלעדית למדינת התושבות בנוגע לתמלוגים, וקובעת את אופן מיסוי הכנסות עסקיות ורווחי הון. כמו כן, בהתאם לאמנת המודל של ה-OECD, האמנה כוללת סעיפים הנוגעים לאי אפליה, נוהל הסכמה הדדית בין רשויות המס בשתי המדינות וסעיף חילופי מידע.

כתיבת תגובה