יש לכם "דירת רפאים"? תתרגלו לשלם ארנונה כפולה

רשויות ימשיכו לגבות ארנונה כפולה על "דירות רפאים" • שר הפנים אריה דרעי: אפעל לצמצם את מספר דירות הרפאים, כדי להגדיל את מלאי הדירות להשכרה

שר הפנים אריה דרעי. צילום: מרים אלסטר | פלאש 90

שר הפנים, אריה דרעי החליט  כי תימשך חיובה של ארנונה  כפולה  על דירות מגורים שאינן בשימוש (דירות רפאים). ההחלטה תעבור  לוועדת הכספים, לאישור המשך הוראת השעה, ולפיה- הרשות המקומית תוכל להמשיך ולחייב דירות רפאים בארנונה גבוהה במיוחד, עד כדי תעריף כפול.

דרעי אמר כי "בשל מצוקת הדיור ומחירי השכירות הגבוהים, אנו חייבים לבצע מהלכים שונים כדי לסייע לציבור ולהביא לריסון המחירים. ארנונה גבוהה על דירות ריקות תהווה תמריץ עבור בעלי דירות, הסגורות רוב השנה, לפתוח אותן לשוק השכירות ולהגדיל את ההיצע".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

ההחלטה על המשך הוראת השעה, נובעת מהצורך להמשיך ולעודד בעלי דירות רפאים, להשכיר את דירותיהם אשר עומדות ריקות ברוב חודשי השנה. המהלך יגדיל את היצע הדירות להשכרה, ויביא להוזלה משמעותית במחירי השכירות הגבוהים.  דירות רפאים רבות בבעלות תושבי חוץ, משמשות כדירות קיט ונופש, ונעשה  בהן שימוש מועט במהלך השנה. רובן אגב, נמצאות בעיקר בערים הגדולות.

כאמור, בכפוף לאישור ועדת השרים, תוכל רשות מקומית לגבות ממחזיק בנכס מגורים שאינה בשימוש, תעריף ארנונה כפול.

תקנות הוראת השעה הקובעות כי רשות מקומית רשאית לגבות מבעלי דירות רפאים תשלום ארנונה מוגדל, אושרו בועדת הכספים בשנת 2014 וכעת שרי הפנים והאוצר מעוניינים להאריך את הוראת השעה.

כתיבת תגובה