יש לכם הזדמנות להשפיע על מחירי המושט, הבורי והקרפיון

רשות המיסים פרסמה הודעה לציבור להביע דעה בעניין הפחתת המכס על ייבוא דגים. "כל גורם שיש לו עניין בהפחתת המכסים", מוזמן לכתוב לרשות. באוצר רוצים להפחית בהדרגה את המכס עד לביטולי המלא בינואר 2018

אוהבים דגים? צילום: Timski, שאטרסטוק

אוהבים דגים אך שונאים את מחירם הגבוה? יש לכם הזדמנות להשפיע על הורדת מחירם של הדגים. רשות המיסים מפרסמת קריאה לציבור להביע את דעתו על הפחתת המכס על ייבוא דגים.

בהודעה שפרסמה הרשות נכתב: "משרד האוצר שוקל להפחית את שיעורי המכס ביבוא סוגי דגים שונים בהתאם למתווה המפורט להלן. בכוונת משרד האוצר לתמוך במגדלי דגי הבריכות במענקי השקעות ובמתן רשת ביטחון לתקופת הסתגלות.

"רשות המסים מזמינה כל גורם אשר יש לו עניין בהפחתת המכסים האמורה, להעביר הערות בכתב עד ליום תשיעי לאוגוסט. הערות ניתן להעביר לכתובת: רשות המסים, המחלקה לתכנון וכלכלה, בנק ישראל 5, ת.ד.320, ירושלים 91002. או לדוא"ל [email protected]".

בתום התקופה הזו, דהיינו בעוד כשבועיים, יועברו המלצות הציבור אל הגורמים המקצועיים הרלבנטיים ברשות המסים ובמשרד האוצר להחלטת שר האוצר. בכוונת האוצר להעניק פטור ממכס על ייבוא דגים שהמכס המוטל עליהם כיום עומד על חמישה שקלים לקילו, ולהפחית 33% מגובה המכס על ייבוא דגים שהמכס המוטל עליהם כיום גבוה מחמישה שקלים לקילו.

הפחתה זו תחול מעת פרסום צו בעניין ועד לסוף שנת הכספים הנוכחית. מינואר הקרוב ועד ינואר 2018 יופחת המכס ב-66% ואילו מינואר 2018 יבוטל כליל המכס על ייבוא הדגים. עם זאת, חשוב להבהיר כי הפחתת המכס בשנה וחצי הקרובות תהיה מוגבלת למכסות ייבוא של 5,000 טון (ב-2016) ו-15 אלף טון (ב-2017). כך שאם יש לכם עמדה בעניין, מהרו לשלוח אותה לרשות המיסים. נותר רק לתהות כמה מתוך ההפחתה יגולגל בסופו של דבר לכיסם של הצרכנים.

כתיבת תגובה