יש לכם שש שנות לימודים בישיבה? תוכלו להתמודד במכרזים

מהפכה בשוק העבודה החרדי. חוזר מנכ"ל חדש של משרד הפנים שגובש בתיאום עם נציבות שירות המדינה יאפשר מעתה והלאה לבעלי השכלה תורנית להתמודד על תפקידים ברשויות המקומיות שדורשים תואר אקדמאי כללי

אריה דרעי. שר הפנים וה...פריפריה. צילום: עמית שאבי, פלאש 90

חוזר מנכ"ל מיוחד שהפיץ היום (ב) שר הפנים חה"כ אריה דרעי (שס), בתיאום עם נציבות שירות המדינה והצוות המקצועי במשרד הפנים, קובע כי השכלה תורנית תוכר כתואר אקדמאי במכרזי התפקידים ברשויות המקומיות.

לפי החוזר החדש, כל אדם המחזיק בתעודת סמיכה לרבנות ("יורה יורה") לפי אישור הרבנות הראשית, או באישור לימודים בישיבה גדולה או בכולל במשך שש שנים לפחות לאחר גיל שמונה-עשרה, או שעבר שלוש מבחנים ברבנות הראשית, השכלה תורנית זו תוכר כתואר אקדמאי ויוכל להתקבל לתפקידים ברשויות המקומיות.

עוד מדגיש החוזר החדש כי על הרשויות המקומיות לפרסם את החלופות הנ"ל בכל מכרז שבו נדרש תואר אקדמאי כללי. משמעות ההחלטה דרמטית לשוק העבודה החרדי. משמעותה תאפשר למאות ואלפי אברכים ובוגרי ישיבות שסיימו בהצלחה מבחנים ברבנות או בכולל, להתקבל לתפקידי מפתח ברשויות המקומיות ברחבי הארץ.

את המהלך הוביל דרעי בתיאום עם נציבות שרות המדינה וכן עם עורך הדין יהודה זמרת, היועץ המשפטי של משרד הפנים, מרדכי כהן, ראש מנהל רשויות מקומיות במשרד הפנים ומנכ"לית המשרד שחתמה על ההנחיה, אורנה הוזמן-בכור.

השר דרעי אמר לאחר פרסום החוזר: "אני שמח לבצע את המהפכה שהכרזתי עליה בהכרת ההשכלה התורנית כתואר אקדמאי. לא ייתכן שצעיר המסיים תואר במדעי הרוח יוכל להתמודד ולהיבחר לתפקידים ציבוריים, ויהיה עדיף על פני אברך שלמד והשתלם בלימודי היהדות. נפעל שהמהלך שמתחיל היום ברשויות המקומיות וימשך במשרדי הממשלה. אני בטוח שזה יפתח פתח לרבים בציבור החרדי המחזיקים בהשכלה תורנית להשתלב בתפקידי מפתח בשלטון המקומי ובשירות הציבורי כולו".

כתיבת תגובה