אדם לעמל: נציג ש"ס התערב והמשפחות יקבלו פיצויים

סגן רה"ע תל-אביב, נתן אלנתן שהוביל את הפשרה עם המשפחות שפונו מגבעת עמל בעיר, אומר בראיון ל'ביזנעס': "נכון שמבחינה חוזית משפחת כוזהינוף לא הייתה חייבת לשלם את יתרת הפיצוי, אבל הגענו להבנות שהתשלום לא יהיה כפוף לאישור התכנית"

הרב אלנתן ומוטי כוזהינוף. צילום: באדיבות המצלם

ימים ספורים לאחר הפרסום ב"גלובס" על הסכסוך בין חברת אלעד מגורים של יצחק תשובה למשפחת כוזהינוף, שבעקבותיו חל גם העיכוב בתשלום יתרת הסכום לפיצויים המוסכמים לתושבים שפינתה משפ' כוזהינוף מהקרקע בגבעת עמל, התברר כי בסוף השבוע האחרון נכנס שוב לעובי הקורה סגן ראש עיריית תל-אביב, נתן אלנתן, ולאחר מגעים שניהל עם משפחת כוזהינוף, סוכם כי המשפחה תעביר את יתרת הפיצויים לתושבים שפונו ללא קשר לסכסוך בין היזמים ועל אף שהתוכנית שלהם טרם אושרה סופית.

כזכור, לפני כשנתיים רכשה משפחת כוזהינוף קרקע פרטית בגבעת עמל בתל-אביב תמורת 200 מיליון שקל, קרקע שעליה התגוררו משפחות שנגד רובן היה צו פינוי מבית המשפט. לאחר מאבק מתוקשר בין הצדדים התערב הרב אלנתן נסגר ההסכם שקבע כי יתפנו המשפחות תמורת פיצוי מוסכם, כאשר 75% ממנו שולמו עם הפינוי והיתרה של 25% ישולמו כשהתוכנית שתגיש משפחת כוזהינוף להקמת המגדל במקום תאושר ותקבל תוקף.

כעת, למרות שהתוכנית שהגישה המשפחה להקמת המגדל במקום טרם קיבלה תוקף, והיא עומדת במאבק מול חברת אלעד מגורים של תשובה שהגישה ערר לוועדת הערר המחוזית, שעדיין תלוי ועומד. (כמו כן, אם הערר יתקבל, משפחת כוזהינוף הייתה אמורה להיות פטורה מלשלם את יתרת הפיצויים), משפחת כוזהינוף תעביר באופן מיידי את תשלום הפיצויים האחרון למשפחות שפינתה מהמתחם לפני כשנה וחצי.

בשיחה שקיימנו עם הרב אלנתן בהמשך להסכמות אליהן הגיע עם משפחת כוזהינוף, הוא מציין: "נכנסתי לעובי הקורה על מנת לדאוג לתושבי גבעת עמל ע"פ בקשתו של יו"ר התנועה הרב אריה דרעי וב"ה הצלחנו להביא מתווה שהתקבל ע"י המשפחות ועל משפחת כוזהינוף, אך אף אחד לא תיאר לעצמו שתשובה יגיש ערר, ובכך יתעכב תשלום הפיצויים של משפחת כוזהינוף למפונים, שהפכו לבני-ערובה בסכסוך בין היזמים.

"נכון שמבחינה חוזית משפחת כוזהינוף לא הייתה חייבת לשלם את יתרת הפיצוי, אבל חלק מהמפונים עזבו וממתינים לתשלום יתרת הפיצויים. וב"ה ההישג הגדול בהסכמות אליהן הגענו כעת עם משפחת כוזהינוף הוא שהתשלום לא יהיה כפוף לאישור התוכנית". על-פי הערכות, ה-25% לכלל המשפחות מסתכמים ב-5 מיליון שקל.

עו"ד אביב טסה, המייצג את משפחת כוזהינוף, מסר: "לאחר בקשות מהתושבים ומהעירייה החליטה המשפחה לשלם למפונים את יתרת הפיצויים ללא קשר לשינוי התב"ע, והתשלום יתבצע בשבועות הקרובים".

תגובה אחת ל: "אדם לעמל: נציג ש"ס התערב והמשפחות יקבלו פיצויים"

  1. משפחת כוזהינוב היתה צריכה לתת את כל הכסף למפונים מידית כשעזבו את הקרקע. זו היתה המצאה של הרב אל נתן ומשפחת כוזהינוב לעכב 25% מסכום הפיצוי עד שהמשפחה תקבל זכויות בניה נוספות. טוב שהרב הבין שנעשתה שגיאה והשאלה הנשאלת , מדוע לא תנתן יתרת הכסף מידית ? . מה מונע מהמשפחה לקרוא למפונים מידית ? . אולי כבוד הרב יתן את התשובה.

כתיבת תגובה