יתוש קדמך • במשרד להגנת הסביבה מזהירים מפני היתושים

במשרד פנו לכל הרשויות המקומיות בישראל והציגו בפניהם את הסכנות הנובעות מפגיעתם של היתושים. המשרד גם פונה לציבור וקורא לייבש מים עומדים, להתקין רשתות ולהתמגן מפני הסכנה הבריאותית

יתוש. אילוסטרציה | צילום: khlungcenter, shutterstock

בשבועות האחרונים לאור שינויי האקלים התכופים, החלו להופיע יתושים בישראל. המשרד להגנת הסביבה פנה בתקופה האחרונה אל כל ראשי הרשויות בישראל, וציין כי כל טיפול באוכלוסיות היתושים היום, יכול למנוע התפרצות מחלות שונות בחודשים הקרובים – כולל מחלות קדחת מערב הנילוס, זיקה ואחרות. המשרד אף קרא לציבור הנתקל במפגעי יתושים לפנות לרשות המקומית ולדרוש ממנה כי תטפל במפגע.

במשרד אומרים כי הדרך היעילה ביותר למנוע או לצמצם את התרבות היתושים, ובכך לשבור את מעגל העברת המחלות לאדם, היא באמצעות מניעת המפגעים. המשרד מבקש לשים למנוע את מפגעיהם של שני מזיקים עיקריים: יתוש הטיגריס האסייני המאופיין בצבע שחור ופסים לבנים, שפלש לישראל ומתפשט ביישובים רבים, בעיקר בחצרות בתים בהם נמצאים מקווי מים קטנים המאפשרים את התרבותו, ויתוש הקולקס המתרבה במקווי מים גדולים יחסית דוגמת תעלות ניקוז ועוקץ בעיקר בשעות הלילה.

המשרד קורא לציבור לא לחכות לרשויות, ולפעול באופן עצמאי כדי למנוע את נזקי היתושים. לייבש מים עומדים בחצר; לרוקן דליים ומכלים; למנוע נזילות ודליפות מים מברזים וממזגנים בחצר ולהימנע מהשקיית יתר. עוד ממליץ המשרד להתקין רשתות על דלתות וחלונות הבית; למרוח חלקי גוף חשופים (כולל פנים) בתכשירים דוחי יתושים וכמובן, להתריע בפני הרשות המקומית על היווצרות תעלות ניקוז ובורות נסתרים המהווים מוקדי ריכוז והתרבות עבור היתושים.

כתיבת תגובה