כך גונבת תנועת הטרור חמאס את כספי חברת החשמל בעזה?

חברת החשמל העזתית רכשה שבעה מיליון ליטר סולר תמורת כ-21 מיליון שקל. 65 אחוזים מהכמות אכן הגיעו לחברת החשמל אך היתרה הוחרמה על ידי חמאס שמכרה אותו בשוק החופשי תמורת 4.37 שקל לליטר

הפסקת חשמל בעזה. צילום: עאבד רחים ח'אטבי | פלאש 90

מתאם פעולות הממשלה ביהודה-שומרון ועזה, האלוף יואב פולי מרדכי, פרסם לפני שעה קלה פוסט בעמוד הפייסבוק בערבית של מתאם פעולות הממשלה – אלמונסק, בו כתב: בלעדי: כיצד ארגון הטרור המושחת חמאס גונב את כספי חברת החשמל בעזה ומתעשר ממכירת סולר על חשבון העזתים?

בשמונה-עשר הימים האחרונים, רכשה חברת חשמל בעזה שבעה מיליון ליטר סולר תמורת 21.1  מיליון שקל. שלושה שקלים לליטר סולר. 65% מהכמות הגיעו לתחנת הכוח, היתר – 32.5% שהם 2.64 מיליון ליטר הוחרמו על ידי חמאס ונמכרו לשוק הפרטי…

במקום למכור את הסולר במחירו האמיתי, שלושה שקלים לליטר, מכרה החמאס את הסולר במחיר גבוה יותר – 4.37 שקל לליטר, ושמרה לעצמה את כל הרווחים מבלי לפצות את חברת החשמל העזתית. חמאס גרפה רווח נקי של 10.8 מיליון שקל, זאת מכספים שגנבה מהציבור ומחברת החשמל בעזה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

יתרה מכך, חמאס מכרה את הסולר למגזר הפרטי בשקל אחד פחות ממחירו בשוק שעומד בעזה על 5.37 שקל. זאת על-מנת להראות כאילו היא עוזרת לעם. אך למעשה, היא מעדיפה לגנוב כספים מאשר להשקיע אותם באספקת חשמל לרצועה. בפנייתו לתושבי עזה כתב האלוף מדרכי: ארגון הטרור ממשיך לגנוב מכם, הוא רובין הוד הפוך – גונב מהעניים ומעשיר את העשירים.

כתיבת תגובה