כך עובדים עליכם בעיניים • הנר הקדוש והאילן הקדוש

"נר הרשב"י הקדוש הוא נר מיוחד שמכינים המקובלים משיירי נר תמיד הדולק למעלה מ–400 שנה במערת הרשב"י בהר מירון" • חיים שיף ראה מודעה בעיתונות הכללית והגיע למסקנה כי רק תביעה ייצוגית תעשה סוף לחילול ה'

צילומים: david156 | שאטרסטוק

אין חולק על העובדה שציון הרשב"י במירון הוא מקום שבו יהודים ראו ורואים, ישועות, ניסים ונפלאות מעל לדרך הטבע כמאמר חז"ל: "כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק". מאות האלפים שעולים לציון מידי שנה ביום ההילולא ל"ג בעומר, שמצטרפים למאות האלפים שפוקדים את הציון הקדוש בכל ימות השנה, הם ההוכחה לקשר הטמיר והייחודי של עם ישראל לרשב"י ותורתו.

מסיבה זו ניתן לראות בציון הרשב"י גם יהודים שהקשר שלהם עם היהדות סמלי בלבד, שכאשר הם מגיעים למירון ונעמדים ליד הציון הקדוש, נשאבים בבת אחת לעולם אחר. לעולם של זוך וטוהר, לעולם של קדושה וטהרה – "כי מה הקב"ה לכל – אף רבי שמעון לכל".

אבל הבעיה נוצרת כשאנשים מקרבנו מצלים את תמימותם של אותם יהודים כדי לגרוף הון עתק לכיסם הפרטי, או לכל הפחות לעמותה שמטרותיה לא הכי ברורות בלשון המעטה.

אין לנו בעיה עם פרנסה של יהודים. אבל הגישה הפרסומית שלהם לאותם יהודים ישראלים תמימים, שמבטיחה ישועות וניסים ל-720 הנרשמים הראשונים "בלבד" (דחילק, מה זה המספר הזה) ו"רק" למי שידליק נרות משאריות של נר תמיד בן ארבע מאות שנה… (הבניין של הציון עומד בקושי 400 שנה), היא במילים פשוטות, קמפיין בזוי על חשבון היהדות.

רק תביעה ייצוגית

במה דברים אמורים? השבוע התפרסמה בעיתונות הכללית מודעה על פני עמוד שלם (מדובר בעלות של עשרות אלפי שקלים), ובה הבטחות לניסים וישועות "בזכות 'נר הרשב"י הקדוש'. במודעה אף מדגישים: "נר הרשב"י הקדוש הוא נר מיוחד אשר מכינים המקובלים משיירי נר תמיד הדולק למעלה מ–400 שנה במערת הרשב"י אשר בהר מירון".

וכאן מגיע תורו של משפט המחץ: "וכל מי שזכה להדליק נר קדוש זה בביתו ביום ל"ג בעומר זכה לנס וברכה מיוחדת בכל מה שצריך". וכמובן שיש גם הבטחה: "על פי הקבלה יום זה נקבע כיום של מילוי בקשות ופתיחת מזל (מכירים אולי מושג כזה ביהדות…) גם לאלו שמזלם חסום כל ימות השנה". איזה מזל ש"אין מזל לישראל"… (שבת, ע"א עמוד ב).

אז ככה, אין ספק כי דבר גדול הוא להדליק נר לזכות נשמת רשב"י. אבל מהיכן הגיעו ההמצאות הללו של שיירי נר בן 400 שנה ומקובלים שאוספים שאריות של חלב נרות? תגידו, הציבור באמת כל-כך מטומטם או שרק נדמה לנו?!

האם יש מצב שמאן דהו יגיש תביעה ייצוגית בבית המשפט ועל מפרסמי המודעה יהיה להוכיח כי אכן מדובר בשאריות של נרות בנות 400 שנה? משום מה נדמה לנו כי רק במקרה כזה יש סיכוי שיעשו סוף לעבודה בעיניים.

ובכלל, מי ששמע על "ישיבת מקובלים" בציון הרשב"י, מוזמן לעדכן את מערכת 'ביזנעס' בשמותיהם של המקובלים (שבזמנם הפנוי אוספים שאריות נרות…). אנחנו בכל אופן לא נתקלנו במקובלים או בישיבה במירון. ידוע לנו על יהודים שלומדים זוהר וספרי קבלה במתחם. ידוע לנו על יהודים יראי שמים שעוסקים בתורה במקום, אך "ישיבת מקובלים" ונרות עתיקים בני מאות שנים הם המצאה שיווקית וגימיק פרסומי.

להפסיק את העבודה בעיניים!

צריך לעשות פעם אחת ולתמיד סדר בנושא: העובדה שאנשים מנצלים את חולשתם של של נזקקים לישועות ועובדים עליהם בעיניים חייבת להיפסק! העובדה שישנם יהודים בעלי אמונה פשוטה בצדיקים, אינה מתירה לאיש לעבוד עליהם על "סגולות" וצ'יזבטים מכאן ועד מירון.

פעם זה התרמות של "האילן הקדוש" ופעם זה נרות של 400 שנה. פעם אלה הם קמעות שאיש אינו יודע את מקורן ופעם זה חוטים מקבר רחל אמנו. דבר אחד ברור: מדובר באנשים שלא בוחלים במאומה בדרכם להוציא כסף מאנשים, גם אם בדרך יש חשש גדול לחילול ה'.

רוצים להתרים אנשים? אהלן וסהלן. תעשו פרסום על מה שאתם עושים כל השנה, תשכנעו אנשים כי הפעולות שלכם ראויות לתרומתם, אבל אל תבטיחו הבטחות שווא תוך ניצול תמימותם של יהודים, זה צריך להיפסק, ומיידית!

 

8 תגובות ל: "כך עובדים עליכם בעיניים • הנר הקדוש והאילן הקדוש"

  1. לפחות מישהו אחד מרים את הכפפה

    במסחרה הזו של היהדות

  2. שחף תקשיב אתה אמיץ !! אבל לצערנו כל מילה אמת !!!

  3. כל הכבוד לכם. הגיע הזמן שמיהו יחשוף את הבושה והניצול הציני של ארגונים שרלטנים המנצלים את מימותם של אנשים טהורים שחלקם נמצאים במצוקה ומנסים למכור להם אשליות ושואבים את מייטב כספם.
    בושה וחרפה.

  4. יש אנשים שרק כך אפשר לדבר איתם ובכלל הדברים במקור קימים רק מאד מנופחים

  5. יש אנשים שרק כך אפשר לדבר איתם ובכלל הדברים במקור קימים רק מאד מנופחים

  6. למי שאינו יודע, העמותה המדוברת הזו, וכן העמותה שגורפת מליוני שקלים בקשר רחל וכן העמותה המנצלת כאבם של רווקים ורווקות בציונו של יונתן בן עוזיאל, שלשת העמותות הללו שייכות לאותה קבוצה. איש אחד רוכב על אותן שלש קבוצות….
    מומלץ לבדוק ברשם העמותות.

  7. הבלוף מתחיל "מלמעלה" כל הבאבות המכשפים עושי הנפלאות "הרבנים הקדושים" המקובלים למינו ולמינהו–הכל כסף, וכדברי הרה"ק מקוצק
    וחצרות—ודי זהב–אז כבר בזמנם היו הרמאים האלה.

  8. אני לא אוהב לשון הרע אם זה תאריך של ישועות אני אדליק נר באותו יום לכבוד הרשבי ואבקש את שחפץ ליבי כמובן נר רגיל שבת שלום.

כתיבת תגובה