כלכלת ישראל מזנקת • צמחה ברבעון האחרון ב-6.2%

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה העריכה כי הצמיחה ב-2016 תעמוד על 3.8%, אך ברבעון האחרון של השנה זינק המשק ב-6.2% בחישוב שנתי. מה שעשוי לעדכן את נתוני הצמיחה כלפי מעלה. מדובר בנתונים ראשוניים בלבד

שר האוצר יכול לחייך. צילום: מרים אלסטר | פלאש 90

בעוד שהשמאל ממשיך להלך אימים ולטעון כי העולם יחרים את ישראל אם זו לא תסכים למסור שטחי מולדת לשלטון ערבי, מסתבר שהעולם לא קונה את האיום. ברבעון הרביעי של השנה זינק הייצוא הישראלי ב-11 אחוזים ותרם את חלקו לשיעור הצמיחה החד שנרשם לקראת סוף השנה האזרחית.

מנתונים שפרסמה היום (ה) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי הרבעון האחרון של 2016 היה הטוב ביותר שידע המשק הישראלי מאז הרבעון הראשון של 2010.

הצמיחה במשק רשמה בשלושת החודשים האחרונים של השנה זינוק חד בשיעור של 6.2% בחישוב שנתי. במחצית הראשונה צמחה כלכלת ישראל ב-3.8% בחישוב שנתי, אך במחצית השנייה זינקה הצמיחה לחמישה אחוזים בחישוב שנתי. נזכיר כי מדובר בנתונים ראשוניים וכי הלמ"ס כבר הודיעה כי תחזית הצמיחה שלה לשנת הכספים הקודמת עומדת על 3.8%. כך שייתכן שהצמיחה בסופו של דבר תעלה על ארבעה אחוזים.

יחד עם זאת כדאי לשים לב לנתון הבא שעשוי קצת לקלקל את השמחה: הצריכה הפרטית נמצאת בירידה. ברבעון האחרון של השנה עלתה הצריכה הפרטית ב-3.5% בלבד. זאת לאחר ששימשה כקטר שהניע את גלגלי המשק ברבעונים האחרונים.

כתיבת תגובה