כלל ביטוח תימכר למשקיעים בבורסה?

המפקח על הביטוח, שוק ההון ופנסיה לא רואה בעיה במכירת 'כלל ביטוח' בבורסה וסבורה כי 'אי.די.בי' אינה יכולה עוד להחזיק בכלל בשל היותה חברה פושטת רגל. "אני לא מודאגת מכך שהחברה תהיה ללא גרעין שליטה"

דנקנר ואלשטיין. זה שיצא וזה שנכנס. צילום: טל שחר, פלאש 90

דורית סלינגר, המפקחת על הביטוח, שוק ההון ופנסיה במשרד האוצר, התייחסה היום (ג) לסיבה שהביאה אותה לדרוש מ'אי.די.בי' למכור את אחזקותיה בחברת הביטוח 'כלל' גם במחיר מכירתה בבורסה בחבילות של חמשה אחוזים בכל פעם.

"לפי דעתי, חברה פושטת רגל לא יכולה להחזיק מניות בחברת ביטוח", אמרה סלינגר במסגרת הרצאה שנשאה בקריה האקדמית אונו. נציין כי סלינגר מבקשת לכאורה לפגוע בזכותה הקניינית של אי.די.בי. סלינגר יודעת זאת אך טוענת כי "המקרה של כלל ייחודי ושונה", בנימוק כי אי.די.בי היא למעשה חברה פושטת רגל. נזכיר, כי השליטה באי.די.בי נמצאת בידיו של איש העסקים החרדי אדוארדו אלשטיין שרכש את החברה מנושיה לאחר קריסתו של בעל השליטה הקודם, נוחי דנקנר. עד כמה שידוע לנו אלשטיין לא ביקש עדיין מבית המשפט הגנה מפני נושים.

בנוסף, סלינגר התייחסה גם לעובדה שבמידה ולא יימצאו קונים, תימכר החברה בבורסה. "אני לא מודאגת מכך שהחברה תהיה ללא גרעין שליטה. במצב כזה יצטרכו דירקטוריון חזק שישמור על החברה. היו אצלנו כמה קבוצות שרצו לרכוש את החברה אבל זה לא הסתדר. אנחנו מוכנים לתת היתר שליטה למי שירכוש את החברה, ואם לא, קבענו מתווה לפיו תידרש אי.די.בי למכור את החברה בבורסה ביחידות של חמישה אחוזים כל ארבעה חודשים".

גורם ב'כלל' אמר לנו כי "רבים בחברה חוששים למקום עבודתם. אי הוודאות היא האויב מספר אחד של כל עסק. ההתנהלות של הפיקוח תמוהה. מכירת המניות בבורסה תהפוך את החברה לחברה בלי בעל בית וברור איך זה ישפיע על העובדים ובמילא על הציבור שיחזיק במניותיה".

כתיבת תגובה