כמה עשתה פימי בתוך חמש שנים על השקעתה ב'אורמת'?

יצרנית החשמל 'אורמת' נמכרה לקונצרן יפני תמורת כ-600 מיליון דולר. קרן פימי מימשה את השקעתה בתשואה של למעלה מ-300 אחוז וברווח מצטבר של כ-300 מיליון דולר

תחנת כוח גיאותרמית. אילוסטרציה: N.Minton | שאטרסטוק

 

הושלמה מכירת השליטה בחברת 'אורמת טכנולוגיות' מידי קבוצה בראשות קרן פימי לקונצרן הענק היפני ORIX תמורת כ-600 מיליון דולר, לאחר תהליך השבחה משמעותי. קרן פימי מימשה את השקעתה באורמת בתשואה של למעלה מ-300 אחוז ורווח מצטבר של כ-300 מיליון דולר.

פימי רכשה לפני כחמש שנים 22.5% מאורמת תעשיות תמורת כ-145 מיליון דולר. מאז רכישת השליטה הובילה פימי, יחד עם הנהלת החברה החדשה, מהלכים אסטרטגיים ותפעוליים חשובים שהובילו לשינוי משמעותי באורמת והביאו אותה לשווי שוק של כשלושה מיליארד דולר.

קונצרן ORIX הוא ענק השקעות בינלאומי בעל פרוטפוליו מגוון ושווי שוק של כ-20 מיליארד דולר. ORIX מנהל נכסים בהיקף של למעלה מ-100 מיליארד דולר. עסקיה של אוריקס מתפרשים בכ-36 מדינות ואזורים ברחבי העולם.

אורמת מתכננת מפתחת, מקימה, מחזיקה ומפעילה תחנות כוח המפיקות חשמל ממקורות אנרגיה ”ירוקה“ שמקורה בשדות גיאותרמיים וכן תחנות כוח המפיקות חשמל מחום שיורי. כיום מייצרת אורמת כ-727 מגווט בכעשרים תחנות כוח, בעיקר גיאורתמיות, בארצות הברית, קניה, גווטמאלה ואינדונזיה.

גילון בק, יושב ראש אורמת טכנולוגיות ושותף בכיר בפימי, אמר: " אני שמח על השלמת העסקה המורכבת לקונצרן הענק היפני ORIX. מכירת מניות פימי באורמת טכנולוגיות מהווה חלק מהאסטרטגיה של פימי לרכישת חברות והשבחתן ומציאת עיתוי נכון מבחינת החברה, השותפים והקרן, לממש את אחזקותיה. הקרן החליטה לממש כעת את אחזקתה באורמת, כאשר החברה מצויה בתנופת צמיחה, עם הנהלה חזקה.

"אנו בטוחים כי רכישת מניות פימי באורמת טכנולוגיות ע"י ORIX, שהוא קונצרן ענק שחרט על דגלו צמיחה בתחום האנרגיה המתחדשת העולמית בכלל, ובמזרח הרחוק בפרט, יביאו להמשך הצמיחה וביסוס מעמדה של אורמת כחברה מובילה עולמית".

פימי נוסדה בשנת 1996 וכיום, עם הון של 3.2 מיליארד דולר, היא נחשבת לקרן ההשקעות הגדולה בישראל. הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-85 חברות ומימשה כ-55 מהן בהיקף עסקאות כולל של למעלה מ-4.5 מיליארד דולר.

כתיבת תגובה