הפתעה: כמה מוניות, אופנועים ורכבי סטיישן יש במגזר החרדי?

כי בני-ברק מובילה במספר המכוניות החדשות בישראל? 'ביזנעסופ"ש' עם נתונים מפתיעים נוספים: מהי הקטגוריה המובילה במגזר? כמה חרדים ייקנו רכב בשנה הקרובה, וכמה מוניות יש בביתר?

צילומים: נתי שוחט, משה שי, פלאש 90

הנתונים שפורסמו כאן לפני כחודש גרמו להתפעלות והפתעה לא רק בקרב המגזר החרדי – אלא גם בעולם הרכב. אנשי הקשר ביבואניות הרכב השונות הופתעו, לטובה.

נזכיר כי לפי הידיעה שהתפרסמה כאן ב'ביזנעס', הרי שבהתאם לנתוני 'הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה', הגיל הממוצע של כלי הרכב הרשומים בערים בישראל בשנת 2015 הוא 6.6 – אך בבני-ברק הוא עומד על 3 שנים בלבד בממוצע.

זאת ועוד: בני-ברק הייתה השלישית במספר כלי-הרכב החדשים שעלו על כבישיה בשנת 2015 – 12,973 רכבים. רק תל-אביב וראשון-לציון עקפו אותה.

כעת אנחנו חושפים את התפלגות המכוניות לפי הקטגוריות השונות:

בבני-ברק רשומים, על-פי הנתונים, כשתי מכוניות ויותר לכל משפחה(!). בעיר מתגוררים 120 אלף נפש, אך תושביה מחזיקים על-פי הרשומות ב-74,973 כלי-רכב. הרוב המכריע הן מכוניות פרטיות: 67,141.

בעיר מתגוררים גם בעליהן של 4,947 משאיות – מעל ועד 3.5 טון. ויש גם 155 אוטובוסים זעירים הרשומים על שם תושבי העיר – ועוד 174 אוטובוסים רגילים, 98 מוניות, 2,388 אופנועים ו-70 "כלי רכב מיוחד" על-פי הגדרת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הכוונה, ככל-הנראה, היא לקלנועיות וכיוצא בזה.

נושאת רכבים

תושבי אלעד מחזיקים הרבה פחות כלי-רכב, "רק" 5,487 בסך-הכול: 4,506 מכוניות פרטיות, 620 משאיות – מרביתן עד 3.5 טונות, 45 אוטובוסים זעירים, 8 אוטובוסים בלבד, ו-35 מוניות. זאת, לצד 273 אופנועים. עם זאת, גם המספרים הללו מוכיחים שיש כמעט מכונית אחת, בממוצע, לכל משפחה.

ביתר-עילית היא השלישית – מבין הערים החרדיות – במספר כלי-הרכב שבעליהם רשומים כתושבי העיר: 3,264, מתוכם 2,684 מכוניות פרטיות. יש בה גם 382 משאיות – רק 38 מהן מעל 3.5 טון, 43 אוטובוסים זעירים, 29 אוטובוסים ו-3 מוניות בלבד. בעיר נעים 123 אופנועים בלבד.

מודיעין-עילית מפגרת מבחינת כלי-הרכב: 3,004 בלבד. 2,493 מתוכם מכוניות פרטיות, 361 משאיות, 47 אוטובוסים זעירים, 24 אוטובוסים ו-9 מוניות – פי שלושה מאשר בביתר! יש בה גם 70 אופנועים.

עם זאת, הנתונים מתייחסים לשנה הלועזית הקודמת, וייתכן שמאז חל גידול קטן בנתונים הנ"ל – אך אלה יפורסמו רק בעוד כשנה. כמו-כן, הנתונים מתייחסים למוניות רגילות, ולא לחברות פיראטיות או חברות הסעות.

והנה עוד נתונים מפתיעים

מתוך סקר TGI לשנה הקודמת שהגיע לידינו עולים נתונים מדהימים: 30% מבני הציבור החרדי המחזיקים בכלי-רכב, ציינו שיש להם שתי מכוניות! וכ-2% ציינו שיש להם שלושה רכבים או יותר. ייתכן שהמשפחות ברוכות הילדים הן הסיבה להחזקת שני כלי-רכב, כדי לנייד את כל הילדים.

31% מהנשאלים ציינו שיש להם רישיון נהיגה, 37.5% ציינו שיש רכב ברשות המשפחה, וכ-9% מכלל האוכלוסייה הבוגרת – בני 18 ומעלה – ציינו שמישהו מבני ביתם מתכוון לרכוש רכב בשנה הקרובה.

ומה היא הקטגוריה הפופולארית ביותר בקרב החרדים? לא, לא מיני-וואן… מכונית משפחתית בת ארבע דלתות היא זו שמובילה עם 36%, אחריה מיני-וואן עם פיגור של כמעט 20% (16.5%), ובמקום השלישי – מפתיע לא פחות – ניצבת קטגוריית המנהלים, עם 6%. במקום הרביעי הפתיעה קטגוריה נוספת – טנדרים ומסחרי – עם 5%. את הסגמנטים השונים סיימה קטגוריית הסטיישן ההולכת ונהיית פופולארית – עם 4.4%.

יש לציין כי קטגוריית המיני נכללת בקטגוריית המשפחתיות, וכיוון שמדובר בסגמנט שנמצא בעליה מתמדת בציבור הכללי וגם בציבור החרדי – הסגמנט הזה נתן נוק-אאוט למיני-וואנים שזוהו בעבר עם הציבור החרדי.

3 תגובות ל: "הפתעה: כמה מוניות, אופנועים ורכבי סטיישן יש במגזר החרדי?"

  1. בבני ברק ההסבר פשוט בגלל מגרשי האחסנה הרבים באיזורי התעשייה. של רכבים פרטיים הרשומים בעיר.

  2. דהיינו חברות הליסינג וההשכרה

  3. חשוב לזכור שאוטובוסים מוניות משאיות וגם מכוניות חדשות, לא שייכות ברובן המכריע לתושבים פרטיים אלא לחברות.

כתיבת תגובה