כמה פעמים ומתי יש לצחצח שיניים בכל יום כדי לשמור עליהן?

מחקרים מוכיחים שקיים קשר ישיר בין מחלות חניכיים לבעיות אחרות בגוף. מה גם ששיניים בריאות מייצרות גם חיוך מקסים. הנה כמה טיפים לשמירה על שיניים בריאות באדיבות בית המרקחת המקוון 'טלפארמה'

לשמירת השיניים. צילום: ניר עצמון | יח"צ

מילדות מלמדים אותנו להקפיד על צחצוח שינים בוקר וערב. אבל צחצוח נכון הוא רק שלב אחד בתהליך מניעת בעיות השיניים החל מחורים, עששת, רגישות, דימומי חניכיים ועוד. צחצוח שינים מוצלח יתבצע במברשת שינים רכה שאינה גורמת נזק לשכבת האמייל של השן ובעזרת משחת שינים איכותית.

מומלץ לצחצח קבוע פעמיים ביום: לאחר ארוחת הבוקר ולפני השינה כדי שלא יצטברו חיידקים בלילה. שימוש בחוט דנטאלי ובקיסמי שיניים ינקה את החריצים בין השיניים וישלים את התהליך. מנגד, צחצוח מוגזם עלול לפגוע ברובד השן.

שימוש במי פה יעניק תחושת רעננות לאחר הצחצוח וימנע ריחות לא נעימים, דלקות חניכיים והופעת עששת. חשוב לשים לב שמי הפה מכילים פלואוריד המונע עששת ומסייע להגנה על שכבת האמייל ובסיס השן.

ישנם מאכלים שפוגעים בשיניים, לדוגמא: חומץ, מיץ לימון, משקאות מוגזים, משקאות אנרגיה וכדומה. מאכלים אלו נחשבים לחומציים ועלולים לפגוע בזגוגית השן. לעומת זאת, לעיסת מסטיק שומרת על רמת חומציות תקינה ומסייעת להפחתת כתמים על השיניים בתנאי שמדובר במסטיק ללא סוכר.

בטלפארמה מציעים מגוון מוצרים לשמירה על השיניים:

■ מברשת שינים חשמלית של קולגייט ומי פה במתנה

מברשת שיניים בעלת גל הסוני המבצע את פעולת ההברשה במהירות ומפחית ביעילות את הפלאק לאורך קו החניכיים. המברשת בעלת יכולת התאמת מהירויות ופעולות ניקוי באופן אוטומטי עבור כל אזור בפה ועל פי הזווית בה המברשת מוחזקת. בעלת שלושה מצבים לבחירה ותצוגת לד ברורה.

כמו כן, המברשת בעלת טיימר והידית בעלת משטחים המונעים החלקה. המברשת מגיעה עם שני ראשים נוספים להחלפה. בנוסף, בקניית מברשת שיניים חשמלית זו, מקבלים מי פה (250 מ"ל) מתנה.

מחיר מומלץ לצרכן: 477.50 שקל

■ משחת שיניים מלחית

משחת שיניים מלחית להגנת השיניים והחניכיים ולמניעת הצטברות אבנית.

מחיר מומלץ לצרכן: 29.90 שקל

‏■ חוט דנטאלי JORDAN

חוט דנטאלי מתרחב במגע עם רוק לניקוי שטח רחב יותר. מכיל פלואוריט לחיזוק השן ומנטה לרענון הנשימה.

מחיר מומלץ לצרכן: 19.90 שקל

■ מברשת שיניים חשמלית לגילאי 3 פלוס של אורבל-בי

מברשת שיניים חשמלית המיועדת לילדים מגיל שלוש ועוצבה במיוחד עבורם. המברשת בעלת ידית ארגונומית המעוצבת לידיים הקטנות של הילדים.

מחיר מומלץ לצרכן: 29.90 שקל

כתיבת תגובה