כפול מהציפיות. מדד אפריל עלה בשתי עשיריות אחוז

בעוד שמדד מחירי הדירות ממשיך לרדת, מדד המחירים לצרכן חוזר לעלות. מדד אפריל שפורסם אמש הפתיע את הכלכלנים שציפו למדד חיובי של עשירית האחוז. מחירי הדירות ירדו ב-0.5% ואפילו השכירות הוזלה

אילוסטרציה: miozin | שאטרסטוק, הדס פרוש | פלאש 90

הכלכלנים העריכו שמדד אפריל, מדד חיובי באופן מסורתי, יעלה בעשירית האחוז. אך הוא הפתיע ועלה בשתי עשיריות. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אתמול (ב) את מדד המחירים לצרכן לחודש הקודם וממנו עולה כי הפירות הטריים התייקרו ב-5.5 אחוזים, ההלבשה וההנעלה ב-1.8 אחוז ובכלל, כמעט ולא נרשמו ירידות מחירים ברכיבי המדד השונים.

ההפתעה מביאה אם כן המדד מתחילת השנה לשיעור של שלוש עשיריות אחוז (0.3%). והאינפלציה כפי שהיא נמדדת שנים-עשר חודשים לאחור, עומדת על שבע עשיריות אחוז (0.7%). בשוק ההון מעריכים כי לקראת סוף השנה יתקרב המדד לגבול התחתון של יעד האינפלציה הממשלתי העומד על אחוז. (היעד הממשלתי: 1-3% בשנה).

במקביל, כמנהגה, מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד מחירי הדירות. לא מפתיע. המגמה ממשיכה להיות שלילית. בפברואר-מרץ ירדו מחירי הדירות במחצית האחוז (0.5%) ובסך הכל, מתחילת הרבעון, ירדו מחירי הדירות בממוצע בשיעור של 2.9%. האם ייתכן שצעדיו של כחלון הצליחו לבלום את עליות המחירים ואף להביא לירידתם?

אבל במדד המחירים לצרכן מסתתרת עוד שורה – מחירי דיור בבעלות דיירים. שורה זו מעניקה אפשרות לבדוק מה קורה עם מחירי השכירות. ומתברר, שלמרות הכל, שכר הדירה ירד בממוצע בשתי עשיריות אחוז (0.2%).

כתיבת תגובה