כץ: התחבורה בישראל מפגרת עשרות שנים אחרי ארה"ב ואירופה

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, השתתף בכנס החדשנות האורבנית והעיר החכמה Muni Expo שבוועידת מרכז השלטון המקומי וקק"ל 2018.

ישראל כץ | צילום: יצחק הררי, פלאש 90

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, השתתף בכנס החדשנות האורבנית והעיר החכמה Muni Expo שבוועידת מרכז השלטון המקומי וקק"ל 2018.

לדבריו, "השלטון המקומי הוא הלב הפועם של מדינת ישראל ואזרחי המדינה. אנחנו הופכים את המדינה לחזקה ולשיוויונית, כל אחד יכול לגור בכל מקום, לעבוד בכל מקום ולהגיע לכל מקום.  יש עוד פערים ואנו מקצרים את המרחקים כדי להשוות את כל חלקי המדינה". השר כץ ציין, כי בפני משרדו עוד אתגרים רבים: "היום אנחנו עושים מה שעשו בארה"ב לפני מאה שנה ובאירופה לפני שבעים שנה – רשת של רכבות, כבישים, נמלי תעופה, נמלים ועוד. הכול מתחבר. יש עבודה רבה, אבל אנחנו כבר מעבר לנקודת האמצע, דברים קורים. רכבת תל אביב ירושלים תתחיל לעבוד ערב פסח. ראשי המדינה והאזרחים עשו דברים גדולים, אך בתחום התחבורה לא עשו הרבה. אני ותיק בתפקיד בקנה מידה ישראלי, כשהגעתי ראיתי שהנגב והדרום לא מחוברים, הצפון והגליל לא מחוברים, אין במרכזי הערים מערכות להסעת המונים. למרחק יש משמעות אישית ועסקית".

הוא הוסיף: "אנו בונים מערכת בגוש דן ובכל הארץ. נתיבי התחבורה הציבורית אושרו תקציבית ועלינו לקדם זאת מול ראשי הערים.  במקומות בהם עומדים פיתוח הנתח"ים מול שיקולים אחרים, ההכרעה של ראש העיר היא מנהיגותית לטובת העיר".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, אמר בכנס כי הפקקים בערים הגדולות הולכים ומחמירים, "ואנו בשיתוף עם משרד התחבורה פועלים כדי למצוא פתרונות מתקדמים הן לפיתוחים טכנולוגיים לתעשיית הרכב החכם והן להפחתת הפקקים מדי יום מהבית את מוקדי התעסוקה, ובמיוחד בערים הגדולות".

 

כתיבת תגובה