כצפוי, בוטלה השביתה הגדולה ב'אגד' שתוכננה ליום שני הבעל"ט

אגד, המפעילה הגדולה ביותר של תחבורה ציבורית בישראל, ניסתה לסחוט את המדינה בגיבוי ההסתדרות ואיימה בהשבתת אלפי נסיעות ביום שני הקרוב. הערב (מוצש"ק) הודיעה כי השביתה הגדולה מבוטלת

עבדים שמשתכרים 39 שקל לשעה. הפגנת עובדי אגד. צילום: יונתן סינדל | פלאש 90

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר ויושב ראש אגד, אבי פרידמן הגיעו בשעות האחרונות (מוצש"ק) להבנות בנושא המשבר בחברת אגד.

על פי ההבנות סוכם כי משרד האוצר יעביר סכום של כ-150 מיליון שקל להבטחת משכורות העובדים בחודשים הקרובים. כמו כן, סיכמו הצדדים על צעדים בוני אמון, בהם: מתן שי לחג לעובדים (שעוכב בשבועות האחרונים). עוד סיכמו הצדדים על כניסה למשא ומתן אינטנסיבי בן חודש ימים, במסגרתו ייחתם הסכם כולל בחברת אגד. בראש המו"מ יעמדו של מנכ"ל האוצר, יושב ראש ההסתדרות ויושבראש אגד.

אגד וההסתדרות הודיעו כי השביתה הגדולה שתוכננה ליום שני הקרוב מבוטלת. להבנות אליהן הגיעו הצדדים, שותפים גם סגן הממונה על התקציבים, אודי אדירי, יושב ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, ויושב ראש ועד עובדי אגד, יעקב ואחניש.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד אמר בעקבות ההסכמות: "אני שמח שהצדדים גילו אחריות וביטלו שביתה שהייתה יכולה להסב נזק רב למשק".

כתיבת תגובה