כצפוי, לה-פן ומקרון עלו לסיבוב השני. האירו עולה

תוצאות הבחירות לא הפתיעו איש. לכולם היה ברור שאיש מבין אחד עשר המועמדים לא יצליח לצבור חמישים אחוזים מקולות המצביעים. גם זהות המתמודדים בסיבוב השני בעוד כשבועיים, היה צפוי. האירו קיבל רוח גבית

הבורסה בפאריז. צילום: shutterstock

מיליוני הצרפתים שהלכו אתמול לבחירות ידעו שמדובר בסיבוב אחד מתוך שניים. כל הסקרים הצביעו פחות או יותר על התוצאה אליה הגיעו ארבעת המתמודדים המובילים. עמנואל מקרון, המועמד הצעיר ביותר שתומך בהמשך הישארות באיחוד האירופי, הגיע למקום הראשון עם 23.75% מקולות המצביעים והעניק רוח גבית למטבע האירופי – האירו.

אמש זינק האירו בשני אחוזים מול הדולר. הבוקר התמתנו מעט העליות. אך עדיין, האירו התחזק מול הדולר והלירה שטרלינג לנוכח התוצאות. למרות שמקרון לא נבחר עדיין לנשיאות שכן שיטת הבחירות בצרפת דורשת לפחות 50% מקולות המצביעים, מי שתתמודד מולו היא מועמדת הימין הקיצוני, מארין לה-פן שהגיעה למקום השני הצפוי עם 21.5% מקולות המצביעים. בסיבוב השני היא צפויה להיכשל מול מקרון שיזכה, ככל הנראה, לתמיכתם של מרבית המועמדים האחרים בסיבוב הראשון.

מפתיעה מאוד העובדה שמועמד השמאל הקיצוני, ז'אן לוק מלנשון, הצליח להגיע למקום הרביעי עם יותר מ-19.5% מקולות המצביעים. מלנשון נחשב בתחילת המרוץ לאנדרדוג ורבים לא העניקו לו סיכוי לחצות את קו עשרה אחוזים. אבל מתברר שהתנגדות שלו לאיחוד האירופי, לצד ההבטחות ההזויות לציבור הבוחרים (בהן, שכר בסיסי לכולם, גם למובטלים), עשו את שלהן.

כאמור, הבוקר נפתח המסחר בבורסות המזרח במגמה מעורבת. טוקיו עלתה בעוד ששנגחאי והונג קונג ירדו. עם זאת, האווירה בשוקי ההון בעולם, היא אווירה חיובית. הסיבוב הבא ייערך בעוד שבועיים. בינתיים, בסיבוב הנוכחי רשמו הסוקרים ניצחון קטן לאחר שכשלו בחיזוי תוצאות הבחירות בארצות הברית ומשאל העם בבריטניה.

כתיבת תגובה