כתב אישום נגד יוסי בן-דוד, ראש עיריית יהוד לשעבר

הפרקליטות מאשימה את בן-דוד בעבירות מס, מרמה והפרת אמונים. כתב האישום הוגש לאחר שטענותיו בהליך שימוע נדחו. הפרשה עוסקת בקשר בין ראש העיר לקבלן מקומי ובתפקידו של ראש העיר כיו"ר הוועדה המקומית

יוסי בן-דוד בביהמ"ש (ארכיון). צילום: יוסי זליגר | פלאש 90

הפרקליטות הגישה היום (ד) לבית המשפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד יוסי בן-דוד, מי שהיה ראש עיריית יהוד-מונוסון, בגין עבירת מרמה והפרת אמונים ועבירת מס.

כתב האישום הוגש לאחר שימוע שנערך לבן-דוד ולאחר שנדחו טענותיו. לפי כתב האישום, במסגרת תפקידו כראש עיריית יהוד וכיושב ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, פעל בן-דוד לקדם את ענייניו של חברו אליהו עזרא, קבלן בנייה בעיר, במסגרת פרויקט בנייה במתחם מלון אוויה בעיר, זאת כשבין השניים שוררת תלות כלכלית מהותית.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

נבהיר כבר עכשיו כי מדובר בכתב אישום בלבד ובן-דוד כמו כל חשוד או נאשם, זכאי עד שלא תוכח אשמתו. עם זאת, בפרקליטות מספרים כי במסגרת פעולותיו של בן-דוד בעסקת נדל"ן פרטית במרכז יהוד, הכוללת שני בתים ושתי חלקות מקרקעין המיועדות לבניה, העמיד עזרא לבקשתו ערבות בנקאית לפירעון הלוואה בסך כשני מיליון שקלים. הלוואה זו נועדה להשלמת קניית שני הבתים באותה קרקע לטובת בן-דוד.

בנוסף אומרים שם כי חרף מגעים שונים של בן-דוד עם בעלי הזכויות בקרקע לקניית שתי חלקות נוספות באותם מקרקעין המיועדות לבניה, נמכרו אותן חלקות בסופו של יום לעזרא בהתאם לתנאי המכירה שסוכמו עם בן-דוד. בהמשך נמכרו זכויותיו של עזרא בקרקע לקרובי משפחתו של בן-דוד, ששילמו תמורתן כ-1.9 מיליון שקלים, אלא שעד פתיחת החקירה בפרשה, לא שולמה התמורה לעזרא.

במילים אחרות, בפרקליטות מאשימים את השניים בהפרת אמונים. בכתב האישום נכתב כי על אף ניגוד העניינים שנבע מקשריו האישיים של בן-דוד עם עזרא ומהתלות הכלכלית ששררה ביניהם על רקע עסקת הנדל"ן, פעל בן-דוד במסגרת תפקידו כראש העירייה לקידום ואישור פרויקט הבנייה במתחם מלון אוויה ביהוד מבלי שדיווח על ניגוד העניינים המהותי לאף אחד מן הגורמים מולם פעל לקידום הפרויקט.

בפרקליטות רואים בכך פגיעה ממשית בטוהר המידות של עובדי הציבור, אמון הציבור בעובדי הציבור ותקינות פעולת המנהל. ומוסיפים כי בהצהרת הון שהוגשה על ידי בן-דוד, לא הצהיר ראש העיר לשעבר על ארבעה נכסים שנמצאו בבעלותו, שהוא מיופה כוח בהם או משמש כנאמן בעניינם. לא הוגש עדיין כתב הגנה.

https://wordpress-547680-2055123.cloudwaysapps.com/%D7%93%D7%A8%D7%9E%D7%94-%D7%91%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%9D-%E2%80%A2-%D7%94%D7%95%D7%92%D7%A9%D7%95-%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%99-%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%A4%D7%A8%D7%A9%D7%AA-%D7%94%D7%A9/

כתיבת תגובה