לא בולט בנוף אבל לא כדאי לוותר עליו • פולקסוואגן פאסאט

הדור הנוכחי של הפאסאט אמנם לא מסובב ראשים, אבל אם אתם לא מסתכלים בקנקן אלא במה שיש בו, תמצאו כאן רכב מנהלים מעולה עם מרחב בשפע, שלל פינוקים ומנוע, אוח, איזה מנוע. מי אמר שצריכים 3,000 סמ"ק כדי ליהנות?

צילומים: מנדי ריזל

את 'פולקסוואגן פאסאט' אני זוכר מילדות: היו שתיים כאלו בשכונה החרדית שבה גדלתי. אחת הייתה שייכת לשכן שהיה נהג של מנכ"ל מוסדות חינוך; השנייה הייתה שייכת למשפחה ממוצא גאורגי שעשתה עלייה מאוסטריה. הן תמיד היו יוצאות דופן, בולטות, בעיקר מול ריבוי ה"סובארו אברכים", דייהטסו אפלאוז, או פיג'ו 205 שהיו נפוצות בשכונה.

הדור הנוכחי של הפאסאט נראה פחות מוחצן מבעבר. אני זוכר שהבחנתי בכך כבר בהשקתו לפני שנתיים וקצת (איך שהזמן טס לו), באחד ממגדליה של בני-ברק. הוא ממש לא מסובב ראשים, לא בולט בנוף, אבל עם כל זה – בהחלט נאה.

הסיבה לכך נובעת לכאורה משתי סיבות: הראשונה: הפאסאט שאני זוכר מתחילת המילניום הנוכחי, היה די חריג בנוף לא רק בגלל אופי האוכלוסייה אלא גם משום שבאותן שנים שוק רכבי המנהלים לא היה כה פורה. סקודה סופרב האהובה כל-כך על בני הציבור החרדי לא הייתה באופק. גם לא אופל אינסיגניה, יונדאי סונטה, טיוטה קאמרי, רנו לאטיטוד ועוד. שנית: המכונית לא מיועדת לבלוט, אלא מיישרת קו עיצובי עם האחיות הפשוטות במשפחה – גולף וג'טה, לדוגמא.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

במכונית פנסי לד, חישוקי מגנזיום 17 אינטש, מפתח חכם, הנעה ללא מפתח, האנד-ברקס חשמלי, גג נפתח, ומושבי עור נוחים בצבע שחור. מרווח הפנים נהדר, בזכות מרחק סרנים נדיב. מלבד המרחב שיש לנוסעים מקדימה, גם שלושה נוסעים בוגרים יוכלו לשבת במושב האחורי בנסיעה ארוכה מבלי להתלונן על צפיפות או חוסר נוחות.

במושבים הקדמיים יש גם קירור, אבל הוא לא עבד. אולי בגלל החום החריג והכבד ששרר השבוע בדרום לא חשתי בפעילותו. יש כמובן גם מזגן מפוצל עם פתח אוורור ושליטה עליו ליושבים מאחור. ועוד משפט על מקום בשפע: תא המטען ענק, עם תעלה המחברת בינו לבין תא הנוסעים – באמצעות קיפול חלק ממרכז גב השורה השנייה.

בפאסאט מערכת מולטימדיה גדולה, הנמצאת בקונסולה מרכזית בגוון אפור; היא נראית מיושנת מעט, מה שהעיב על תחושת היוקרה. הדש-בורד רך ואיכות החומרים בתא הנוסעים טובה מאוד. השליטה על מערכת המולטימדיה נעשית באמצעות מתגים משני צידיה וגם ממתגים על ההגה.

המתגים על ההגה, לשם שינוי, היו מסובכים ומעצבנים לתפעול. במערכת גם מצלמת רוורס ו-GPS דובר אנגלית. שזה טוב רק בדיעבד. כלומר: במקום להקליד את היעד שלכם במילים "רחוב צמח צדק לוד", תצטרכו לכתוב tzemach tzedek" lod". מעל מערכת המולטימדיה יש מתג, שלחיצה עליו תיתן לכם אפשרות לראות את המכונית באמצעות מצלמה היקפית כדי להימנע מנגיעה בעצמים כלשהם, בעיקר בעת חנייה מסובכת וכיו"ב.

במכונית המנהלים הזו מותקן לוח מחוונים דיגיטלי. זה משהו שלא נתקלתי בו גם במכוניות טובות ויקרות בהרבה. הסל"ד, המהירות, הכל דיגיטלי. אם תפעילו את ה-GPS, המפה תופיע לכם גם במרכז לוח המחוונים, וזה בהחלט מסייע. ויש גם מערכת סטופ אנד סטארט, לימיט וקרוז-קונטרול.

אבל בואו נדבר על גולת הכותרת: המנוע. אח, איזה מנוע. איזה שילוב מדהים של אורווה בת 180 כוחות סוס. תיבת הילוכים DSG עם שבעה הילוכים, מתלים, הגה והרבה יציבות – לנהיגה המתגרה בגורל. מדובר על 1,800 סמ"ק טורבו, TSI כמובן. לחיצה על הדוושה העניקה תחושה של מרכב קל שמזנק קדימה, הגה מדויק, מנוע נהדר שמוכיח שלא חייבים נפח של שלושה ליטרים (שמותקן לרוב במכוניות כבדות יותר, כך שזה מתקזז).

נוחות הנסיעה הייתה טובה מאוד, אבל בתוך העיר המתלים הקשוחים הורגשו מעט. מאידך, בידוד רעשים חיצוניים – בדגש על רעשי המנוע – עשוי לעילא. לסיכום: פולקסוואגן פאסאט היא מכונית שאסור, אבל אסור לפספס אם אתם בכיוון של לקנות רכב מנהלים. צריכת הדלק עמדה על ליטר דלק אחד לכל 11 ק"מ של נסיעה משולבת; סביר, בהתחשב במאמץ שגרמנו למנוע.

נתונים לגרסה הנבחנת (יתכנו שינויים, בהתאם לרמות האבזור): מחיר: 184,900 | מנוע: 1.8 סל"ד טורבו, 180 כוחות סוס | מומנט: 25.5 קג"מ ב-1250 סל"ד |האצה מ-0 ל-100: 7.9 שניות | צריכת דלק: 1 ל-11 | תא מטען: 586 ליטר | בסיס גלגלים: 2786 מ"מ | דרגת זיהום אוויר: 9 | 6 כריות אוויר

מעלות: מנוע, נוחות, מרווח, אבזור | חסרונות: מחיר, נוכחות

 

כתיבת תגובה