ביקורת חריפה: "לא מעמידים אדם בניסיון שאינו יכול לעמוד בו"

חברי כנסת וארגונים דורשים מבית המשפט שלא לאשר את מינויו של עורך הדין פיני רובין לכונס הנכסים של קבוצת פישמן. לטענתם, רובין מקורב לראשי בנק הפועלים ומשכך לא ניתן להבטיח כי אין לו ניגוד עניינים

קיבל תספורת מכובדת. אליעזר פישמן. צילום: משה שי | פלאש 90

ארגון 'צדק פיננסי' פנה אתמול (ב) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, למפקחת על הבנקים ולמנהל רשות המיסים בדרישה כי לא יאשרו את מינויו של עורך הדין פיני רובין לכונס נכסיו של אליעזר פישמן. במכתב כותבים ד"ר הראל פרימק וברק גונן כי: "עורך הדין רובין משמש, בין השאר, עורך דינה של גב' שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים. מן הסתם הוא מקורב גם לראשי הבנק אשר היו מעורבים במתן האשראי למר פישמן, בסבירות גבוהה ברשות ובסמכות מבעלת השליטה".

לטענתם מדובר לכאורה בניגוד עניינים משום שקרבתו של רובין לאריסון ולראשי הבנק תזיק לכינוס הנכסים. "קירבה זאת שבין עורך הדין רובין לבין האחראים לכאורה, תמנע בסבירות גבוהה ירידה לחקר האמת, להבנת הכשל, לשידוד המערכות הדרוש, ולהיפרעות אישית ממי שגרם נזק לבנק – ובמשתמע תזיק לכינוס הנכסים האופטימאלי בתנאים הנתונים…", כתבו השניים במכתב.

מתברר כי צדק פיננסי אינו לבד. ארגונים נוספים ולא מעט חברי כנסת קראו בימים האחרונים לבית המשפט שלא למנות את רובין לתפקיד. חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), מי שמכהן גם כיושב ראש ועדת החוקה של הכנסת, אמר: "אני מקווה שהשופט איתן בורנשטיין שיתחיל בקרוב לטפל בכינוס נכסיו של פישמן, לא ימנה את עורך הדין רובין לתפקיד. צריך להבין איך החובות של פישמן הגיעו ליותר מארבעה מיליארד שקל. בשביל זה צריכים אדם אובייקטיבי".

החלטה שניתנה לאחרונה בבית המשפט במחלוקת שבין פישמן לרשות המיסים, הביאה את הרשות להגיש בקשה להכריז עליו כעל פושט רגל ולמנות כונס נכסים לנכסיו וזאת בעקבות חוב של כ-196 מיליון שקל. לבקשה הצטרפו בנקים הטוענים שקבוצת פישמן חייבת להם הרבה יותר מחובה לרשות המיסים.

בצדק פיננסי אמרו כי מינויו של עורך הדין רובין אינו ראוי משום קרבתו לראשי בנק הפועלים, ומשום שלא מעמידים אדם בניסיון שאינו יכול לעמוד בו. הדיון בבקשת רשות המיסים והבנקים יתקיים ביום שני הבא.

כתיבת תגובה