לא עוד הפתעות ב"דואר רשום", שם השולח יצוין בהודעה לנמען

חוק שיזם חה"כ אורי מקלב ואושר אתמול בקריאה שנייה ושלישית, יחייב את הדואר לציין בהודעה לנמען אודות דואר רשום, מי השולח. החוק יאפשר לנמענים להחליט אם שווה להם להמתין בתור על מנת לאסוף את הדואר

סניף דואר. צילום: יונתן סינדל | פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ב) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני (יהדות התורה) ונחמן שי (עבודה) שמבקשת לחייב את חברות המשלוחים והדואר לציין על גבי דבר דואר רשום את שם השולח וזאת בכדי להקל על הנמען המקבל את דבר הדואר לדעת מהי מידת הדחיפות של דברי הדואר.

עד היום לא הוטלה חובה על חברות בעלות רישיון למתן שירותי דואר לציין בהודעה את שמו ומענו של שולח דואר רשום בארץ. זאת, למרות שבעת מסירת דבר הדואר למשלוח מחויב השולח למסור פרטים אלה. מקלב שיזם את החוק אמר עם אישורו כי "זהו עוד חוק חברתי שמטרתו למנוע טרטור מיותר שאין כל צורך בו. אנו מתקנים עוול של שנים בנושא זה. כדי שהנמען יוכל לשקול את צעדיו בנוגע לאיסוף דבר הדואר, מן הראוי שתעמוד לו הזכות לדעת מי שלח לו את דבר הדואר והוא יחליט האם לאסוף את הדואר אם לאו. מה שקורה הוא שאנשים מקבלים הודעה על דבר דואר, עומדים שעה ארוכה בתור ולבסוף מקבלים מכתב שהם בכלל לא מעוניינים בו".

לדברי מקלב, החוק נועד בין היתר לתקן פרצה קיימת ב"חוק הספאם" שאוסר על הפצת דבר פרסומת באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, פקס, הודעה אלקטרונית וכד', אך לא באמצעות דואר רשום. שכן אם דברי הפרסומת לא ייאספו מבית הדואר לאחר שהנמענים ראו כי דבר הדואר הרשום נשלח מגורם פרסומי, החברות המפרסמות יפסיקו לשלוח דברי פרסומת בדרך זו.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "החסרת פרטים אלה מונעת מהנמען לדעת מי השולח ומהי מידת הדחיפות לקבלת דבר הדואר, שכן איסוף דבר הדואר מצריך הגעה לבית דואר. לכן, מוצע לחייב את בעל הרישיון לפרט בהודעה בדבר משלוח דבר דואר רשום בארץ גם את שמו ומענו של השולח". כאמור, ההצעה אושרה בקריאה שנייה ושלישית.

כתיבת תגובה